پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر

به گزارش کرونا از شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی ناشی از کرونا در شیراز ثبت شد که در کنار آمار مبتلایان جدید، تعداد بستری‌ها و افرادی که در آی سی یو به سر می‌برند خبر از کاهش روند ابتلا به این ویروس را در سطح کشور نشان می‌دهد. چنان چه پیش‌بینی می‌شد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72153
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر

به گزارش کرونا از شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی ناشی از کرونا در شیراز ثبت شد که در کنار آمار مبتلایان جدید، تعداد بستری‌ها و افرادی که در آی سی یو به سر می‌برند خبر از کاهش روند ابتلا به این ویروس را در سطح کشور نشان می‌دهد.

چنان چه پیش‌بینی می‌شد سفرهای نوروزی عاملی برای آغاز موج جدید شیوع کرونا باشد، اما خوشبختانه تا به امروز که سفرها همچنان ادامه دارد و مدارس و دانشگاه‌ها نیز بازگشایی شده‌اند آمار رو به کاهش است، اگر چه ممکن است طی روزهای آتی به علت وجود مبتلایان بدحال در آی‌سی‌یو آمار فوتی‌ها به ۴ تا ۵ نفر هم برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز می‌گوید: کاهش آمار ابتلا جای خرسندی است اما بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد رعایت دستورالعمل‌ها به‌ویژه استفاده از ماسک بسیار کاهش یافته است و همین امر می‌تواند خطرآفرین باشد.

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر 3

عباس رضاییان‌زاده در گفتگو با کرونا در شیراز اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۲ مورد بستری شده تا مجموع بستری‌ها به ۲۸۹ نفر برسد.

وی افزود: ۵۸ مورد از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی ثبت شده است.

او با اشاره به سیر نزولی مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر گفت: نمی‌توان گفت این شرایط پایدار است؛ چرا که با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این شرایط قابل پیش‌بینی نیست، گرچه خبر پیک هفتم شایع شده است، شاید هم با یک ورژن یا جهش جدید رو به رو شویم.

تامین و پرداخت تسهیلات به بخش مسکن کهگیلویه و بویراحمد در اولویت ویژه کشوری قرار گرفت
دنبال کنید

رضاییان‌زاده افزایش تزریق واکسن را در بزرگسالان خوب ارزیابی کرد و گفت: می‌توان در تزریق واکسن به آمار بهتری هم رسید، اگر چه در حال حاضر هم میانگین تزریق واکسن در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.

وی ضمن ابراز تاسف از استقبال نکردن والدین از تزریق واکسن برای کودکان‌ گفت: متاسفانه استقبال خوبی از تزریق واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله‌ها نشد به گونه‌ای که در دز اول ۲۴.۲ و در دوز دوم ۷.۸ درصد واکسن زدند که این موضوع با توجه به بازگشایی مدارس زنگ خطری جدی به حساب می‌آید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در بزرگسالان اما در تزریق دز اول به ۹۳.۴، دز دوم ۸۷.۴ و دز سوم ۴۸ درصد رسیده‌ایم که آمار می‌تواند بهتر از این هم باشد.

وی افزود: میانگین تزریق واکسن در ایران ۶۷.۵ درصد می‌باشد درحالی که میانگین جهانی ۵۷ درصد است و این جای امیدواری دارد اما نباید فراموش کرد که کرونا هر لحظه ممکن است با جهشی جدید و در قالبی متفاوت شگفتی‌ساز شود بنابراین توصیه ما به مردم مثل همیشه رعایت بهداشت، رعایت فاصله و البته مهم‌تر از همه استفاده از ماسک به‌ویژه در مناطق سرپوشیده است تا بتوانیم از شیوع این ویروس و جهش دوباره آن پیشگیری کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجا که واکسن عاملی جهت ایجاد ایمنی در مقابل این ویروس است نسبت به تزریق واکسن خود و خانواده‌مان به ویژه کودکان در محدوده سنی ۵ تا ۱۲ سال مبادرت ورزیم تا شاهد اتفاقات نامطلوب در صورت شیوع موجی جدید نباشیم.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در گچساران
دنبال کنید

انتهای پیام/ن/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi