جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برکات حساب 100 امام در کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟/از 5 میلیون متر مربع آسفالت تا مقاوم‌سازی 84 هزار واحد

به گزارش کرونا از یاسوج به مناسبت ۲۱ لغایت ۳۱ فروردین ماه سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام نشست مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور با رسانه‌ها برگزار شد. در این نشست باقری با اشاره به اقدامات این بنیاد در استان اظهار کرد: امام راحل در یک فرمان تاریخی اولین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72080
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

برکات حساب 100 امام در کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟/از 5 میلیون متر مربع آسفالت تا مقاوم‌سازی 84 هزار واحد

به گزارش کرونا از یاسوج به مناسبت ۲۱ لغایت ۳۱ فروردین ماه سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام نشست مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور با رسانه‌ها برگزار شد.

در این نشست باقری با اشاره به اقدامات این بنیاد در استان اظهار کرد: امام راحل در یک فرمان تاریخی اولین نهادی را که دستور تأسیس دادند بنیاد مسکن و حسابی به نام حساب ۱۰۰ امام برای کمک به محرومان بود و فلسفه وجودی آن قبل از هر چیز ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان بود اما در سال‌های بعد خدمات دیگری در شهر و روستا به بنیاد مسکن محول گردید که امیدواریم در راه ادامه خدمت به محرومان گام های بلندی برداشته شود.

برکات حساب 100 امام در کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟/از 5 میلیون متر مربع آسفالت تا مقاوم‌سازی 84 هزار واحد 5

این مسئول گفت: از ابتدا تا پایان سال ۹۹ چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن استان در نظر گرفته شد که ۲۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت عمده فعالیت هایی که در این زمینه صورت گرفته خیابان سازی، زیرسازی، بیس، آسفالت ساماندهی فضا، جدول سازی بوده ولی عمده کاری که انجام گرفته از پایان سال ۹۴ بود که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار متر مربع آسفالت در استان محقق شد.

باقری ادامه داد: از سال ۹۴ با استفاده از قیر رایگانی که اختصاص یافت کارهای بسیار خوبی در استان انجام شد که به همین منظور تا پایان سال ۹۹ به میزان ۵ میلیون متر مربع آسفالت‌ریزی در استان توسط بنیاد مسکن صورت گرفت.

وی گفت: یک تغییر و تحول جدی از محل قیر رایگان صورت گرفت و در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۲۵۲ هزار متر مربع آسفالت ریزی در استان داشته باشیم.

این مسئول افزود: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ تقریبا حدود ۶۰ درصد آن تخصیص یافته و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیز رشد چشمگیر اعتبارات را داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات دیگر این دستگاه اشاره کرد و گفت: در بحث بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی از ۸۴ هزار واحد غیر مقاوم ۵۶ درصد آنها تاکنون مقاوم‌سازی شده و عمده این کار از سال ۸۴ به بعد انجام گرفته و مقرر شده ۲۰۰ هزار واحد در کشور مقاوم سازی شود که سهمیه ما از هزار تا ۴ هزار واحد بوده که این اقدامات همراه با تسهیلات و کمک های بلاعوض بوده است.

این مسئول گفت: در ساخت مسکن محرومان از سال ۹۸ تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه ما بوده که ۱۰۰ درصد آن تمام شده و هر کدام با زیربنای ۶۰ متر مربع بوده است.

باقری افزود: بنیاد مسکن علاوه بر وظایفی که در بهسازی روستاها و تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی داشته، صدور سند روستایی را نیز از سال ۷۶ به بعد شروع کرده که به صورت تکلیفی با همراهی اداره ثبت این کار صورت گرفته و تاکنون ۳۲ هزار و ۴۰۰ سند صادر شده است همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم به تعداد ۵۶۷۰ جلد سند تاکنون صادر شده است.

استاندار: رضایت مردم درکمیت و کیفیت نان بر قیمت آن موثر است
دنبال کنید

این مسئول به سایر اقدامات اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن علاوه بر این در روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش نیز اقداماتی انجام داده تا این بافت‌ها دست نخورده باقی بمانند در سطح استان ۶ روستای با بافت با ارزش به مرکز معرفی شده و هشت روستای طرح هدف گردشگری نیز معرفی گردیده است.

وی افزود: طرح منظومه روستایی را از سال ۹۵ داشته ایم که یازده استان در کشور به صورت پایلوت این طرح را شروع کرده اند و کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از این یازده استان بوده در استان ما شهرستان گچساران برای این طرح مد نظر قرار گرفت و از سال ۹۷ اجرای این کار آغاز شد که با شش نفر تسهیل‌گر آموزش دیده تعداد ۱۱۵ روستای مورد هدف بود و در ۵۴ روستا تاکنون این طرح انجام شده است.

باقری ادامه داد: تسهیلگران ما با آموزشی که دیده بودند به روستاها مراجعه کردند تا مشخص شود که هر روستا چه ظرفیت‌ها و پتانسیل هایی دارد و با راهنمایی های انجام گرفته توسط تسهیلگران و با ارائه تسهیلات و آموزش های لازم تاکنون ۲۶ طرح به بهره برداری رسیده و حتی تا مرحله پیش‌بینی برای فروش و بازاریابی نیز آنها را همراهی کرده‌ایم.

باقری در ادامه اظهارات خود در خصوص اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در بحث مسکن شهری از چند سال قبل این موضوع در بنیاد مسکن آغاز شده و چیزی حدود ۵۳۴۲ واحد خود مالکین توسط مردم با همکاری ما و تسهیلات ارائه شده به میزان ۱۰۰ درصد کار انجام شده و ۵۱۰ واحد نیز خود بنیاد در استان ساخته و ۱۵۰ واحد در دست اقدام است.

برکات حساب 100 امام در کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟/از 5 میلیون متر مربع آسفالت تا مقاوم‌سازی 84 هزار واحد 6

وی گفت: در طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر زمین باید توسط شهرداری به ما داده شود و اجرا یا به صورت بنیاد ساخت و یا مردم ساخت بوده که بنیاد ساخت را در گچساران داشته ایم و فاز اول آن ۲۸۸ واحد بوده که از بهمن ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز گردیده که همگی تا مرحله سقف پیش رفته و ۱۵۰ واحد دیوار چینی صورت گرفته و در شورای مسکن مصوب گردیده که نماکاری آن نیز توسط بنیاد انجام شود و در حال حاضر این کار آغاز گردیده تا بتوانیم بعد از اقدامات لازم این منازل را نیز به مردم تحویل دهیم.

باقری افزود: فاز دوم در شهرستان گچساران به صورت گروه ساخت بوده که چند نفر شریک شده و بلوکی بسازند که تاکنون موفق به این کار نشده‌اند قرعه‌کشی انجام شده ولی استقبال از سوی مردم انجام نشده که این در فاز ۲۴۰ واحد پیش‌بینی شده است.

تلنگر امام‌ جمعه به مسوولان گچسارانی/ چرا تونل دیل پس از سال‌ها هزینه‌کرد، نیمه‌کاره رها شد؟
دنبال کنید

وی گفت: در بقیه شهرستان ها در طرح اقدام ملی و به صورت مردم ساخت در شهرستان کهگیلویه ۴۸ واحد با ۶۶ درصد پیشرفت داریم در لیکک ۱۶ واحد با ۳۶ درصد پیشرفت، در چرام ۶ واحد با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی و در سی سخت نیز ۱۶ واحد با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و در طرح جهش تولید مسکن هم اقدام آن چنانی در استان صورت نگرفته است.

این مسئول گفت: از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار تعداد ۴۸۱ روستا یعنی ۶۵ درصد طرح هادی در آنها صورت گرفته که میانگین کشوری طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل با ۵۳ درصد بوده است و امیدواریم با اعتباراتی که تخصیص خواهد یافت حداقل ۷۵ درصد این روستاها طرح هادی آنها انجام شود.وی در خصوص اقدامات انجام شده در طرح هادی نیز گفت: در طرح هادی ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۱۰۰ درصد تهیه طرح شده همچنین ۱۰۰ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم تهیه طرح شده‌اند.

باقری در همین خصوص افزود: در روستاهای زیر ۲۰ خانوار از تعداد ۱۰۰ روستا حدود ۸۰ روستا طرح هادی آنها تاکنون انجام شده است.

این مسئول در خصوص اقدامات انجام گرفته بنیاد مسکن در شهر زلزله زده سی‌سخت گفت: از هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی و احداثی هزار واحد در شهر سی سخت و ۶۸۰ روستا در شهرستان دنا و ۱۰۰ روستا در شهرستان بویراحمد بوده که تعداد ۱۵۹۴ واحد تکمیل شدند و این تکمیل شدن به معنای نما کاری و نازک کاری نبوده بلکه در حد سقف و دیوار چینی و درب و پنجره و تاسیسات بود تا بتوانند در آن زندگی کنند.

برکات حساب 100 امام در کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟/از 5 میلیون متر مربع آسفالت تا مقاوم‌سازی 84 هزار واحد 7

وی در خصوص تسهیلات تکمیلی ۵۰ میلیونی شهری و ۴۰ میلیونی روستایی گفت: این تسهیلات کمی دیر موقع ابلاغ شد بعضی بانک ها خوب عمل کرده و بعضی بانک‌ها نیز ضعیف عمل کردند که هنوز مشکلاتی وجود دارد بعضی بانک ها بالای ۹۰ درصد پرداختی داشته و برخی نیز بین ۶۰ تا ۶۵ درصد پرداختی داشتند اگر شرایط دست به دست هم دهد تا پایان تیرماه همه این واحدهای مسکونی در سی سخت به اتمام خواهند رسید.

این مسئول در بحث وام های روستایی گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان وام‌ها ۱۰۰ میلیون تومان بود که در اسفند ماه سال گذشته هیئت دولت آن را تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب کرد و افزایش داد ابلاغیه آن برای بانک سپه در استان آمده و به بقیه بانک‌ها نیز ابلاغ خواهد شد اولویت با کسانی است که صد میلیون تومان وام گرفته‌اند و تعداد ۴ هزار واحد سهمیه سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi