شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخطار آخر فرماندار بویراحمد به ادارات کل و بانک‌ها/اطلاعاتی که از دید مردم مخفی می‌کنند!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای اشتغال اظهار کرد: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72047
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

اخطار آخر فرماندار بویراحمد به ادارات کل و بانک‌ها/اطلاعاتی که از دید مردم مخفی می‌کنند!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای اشتغال اظهار کرد: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم.

وی گفت: چون اطلاعی ندارم و من فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و بی‌شک آحاد مردم عادی و بیکاران اساسا از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند. 

این مسئول افزود: وقتی مسئولان ارشد ما به مناطق مختلف می روند از وجود انبوه بیکاران در کنار انبوه ظرفیت های کار آفرینی و اشتغالزایی تعجب می‌کنند ناشی از این است که شهرستان و بخش ها و دهستان‌های ما به طور وسیع و دقیق اطلاعات درستی از وام های اشتغالزایی ندارند.

فرمادار تصریح کرد: اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان‌ها قرار نمی‌گیرد در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و امثالهم در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند. 

نظارت میدانی استانداربر نحوه اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند در مبارزه با بیماری کووید۱۹
دنبال کنید

وی افزود: مشکل دیگر در اشتغالزایی شهرستان کند بودن روند صدور مجوزهای لازم است قرار بود و هست که این مجوزها الکترونیکی باشند و بشود آیا ادارات متولی استان و شهرستان ما اطلاع و گزارش دقیقی از وضعیت الکترونیکی شدن صدور مجوزها و نحوه اجرای آن دارند؟ یا ندارند؟. 

فرماندار تصریح کرد: مشکل دیگر عدم هماهنگی دستگاهای هم افزا و عدم همکاری و دغدغه مندی بانک ها در این خصوص است.

مهدوی‌مطلق در ادامه گفت: براساس شاخص های بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن بیشترین اعتبارات اشتغالزایی باید به شهرستان بویراحمد تعلق بگیرد و میزان هم شفاف در اختیار اداره شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi