شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تالاب جازموریان ثبت جهانی می‌شود

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب جازموریان را به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور در زمانی کوتاه ثبت بین المللی می‌کنیم. به گزارش کرونا، مجتبی ذوالجودی امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تالاب جازموریان طبق آخرین بررسی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72038
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

تالاب جازموریان ثبت جهانی می‌شود

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب جازموریان را به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور در زمانی کوتاه ثبت بین المللی می‌کنیم.

به گزارش کرونا، مجتبی ذوالجودی امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تالاب جازموریان طبق آخرین بررسی ها، هنوز در رامسر سایت (محل ثبت تالاب‌های با اهمیت بین‌المللی) ثبت نشده اما توانایی آن را دارد.

وی افزود: ثبت این تالاب در سایت مذکور سبب می شود که بتوانیم کمک های بین المللی هم برای آن بگیریم.

این مسئول تاکید کرد: اقدامات اولیه برای ثبت این جهانی این تالاب شروع شده و درحال پیگیری است.

ذوالجودی اظهارداشت: امسال بارندگی های خوبی در تالاب جازموریان و حوزه آبگیر آن داشتیم که یک ماه گذشته تقریبا ۸۰ درصد آن آبگیری شد و این میزان اکنون ۵۰ درصد است؛ در شرایط کم بارشی برای حفظ این تالاب نیز از توان وزارت نیرو استفاده می کنیم.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم تالاب بسیار ارزشمند جازموریان به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور، همچنان در تنوع زیستی کشور بدرخشد.  

ذوالجودی افزود: پس از ثبت بین المللی تالاب جازموریان حمایت های مالی و معنوی سازمان های جهانی را برای احیای تالاب جذب می کنیم و همچنین با این اقدام این تالاب مورد مطالبه ملی و بین المللی قرار می گیرد که به زندگی و شادابی آن کمک می کند.

وی یادآور شد: امیدواریم با اقدامات گذشته و برنامه های توسعه ای در بخش های مختلف تالاب جازموریان شاهد چشم انداز خوبی برای آن باشیم.

این مسئول با بیان اینکه جوامع محلی نیز باید مواردی را رعایت کنند و چرای دام ها باید در این مناطق علمی تر باشد اظهارداشت: محدودیت خاصی را باید به این تالاب بدهیم که بومیان این مناطق نیز دچار مشکل نشوند و در این زمینه با جهاد کشاورزی هماهنگی لازم به عمل آمده است.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها، خوشایندترین اتفاقات برای تالاب جازموریان رقم بخورد.

استفاده از توان دانش بنیان ها و مالچ طبیعی

وی همچنین ابراز داشت: سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بحث مالچ پاشی را پیگیری کردند و اینک مراکز دانشگاهی ما مالچ های طبیعی تولید می کنند که حالا در حال رسیدن به تولید انبوه است.

ذوالجودی با بیان اینکه اولویت اول سازمان حفاظت محیط زیست در مالچ پاشی، نوعی است که بتواند به طبیعت بازگردد افزود: همچنین استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در برنامه قطعی این سازمان قرار دارد.

 سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست برای معارفه سرپرست جدید محیط حفاظت محیط زیست کرمان به این استان سفر کرده بود و در این مراسم طالب خالویی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی و از خدمات مرجان شاکری تجلیل شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi