جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ملخ های مراکشی به دریاچه خشک پریشان کازرون هجوم آوردند

مشاهده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از مشاهده دستجات ملخ‌های مراکشی در بستر تالاب پریشان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : ملخ های پوره و بالغ دربستر تالاب پریشان کازرون مشاهده شده است. به گزارش کرونا، حمید رشیدی با اشاره به آمادگی این مدیریت برای مقابله با ملخ‌های مراکشی گفت:  نخستین دسته های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72035
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

ملخ های مراکشی به دریاچه خشک پریشان کازرون هجوم آوردند

مشاهده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از مشاهده دستجات ملخ‌های مراکشی در بستر تالاب پریشان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : ملخ های پوره و بالغ دربستر تالاب پریشان کازرون مشاهده شده است.

به گزارش کرونا، حمید رشیدی با اشاره به آمادگی این مدیریت برای مقابله با ملخ‌های مراکشی گفت:  نخستین دسته های از این ملخ‌ها روز گذشته به صورت پوره و ملخ بالغ وارد مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان شده است.
مدیرجهاد کشاورزی کازرون اضافه کرد:  بستر تالاب پریشان به دلیل موقعیت جغرافیایی و  نوع بافت خاک، محل مناسبی برای تخم ریزی و رشد ملخ مراکشی است که تاخیر در سم‌پاشی و کانون‌کوبی موجب بالدار شدن ملخ‌ها و حمله آن‌ها به مزارع و تخریب همه گیاهان می‌شود.
رشیدی درادامه اظهارداشت : ملخ مراکشی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران است  که ابتدا  به گیاهان مرتعی و سپس مزارع غلات و صیفی آسیب وارد می‌کند.
رشیدی افزود : تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام شده و برای ردیابی عملکرد این گونه ملخ به مزارع کشاورزی، ۳ تیم پایش تشکیل شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست می‌شود که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزارهای مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند
رشیدی ادامه داد : باهدف برنامه ریزی مبارزه با افت ملخ مراکشی سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس به اتفاق کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی کازرون ازمنظقه مشاهده ملخ های مراکشی دربستر تالاب پریشان بازدید کردند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فار س قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi