پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرستان‌های گرمسیری ایلام تحمل خاموشی ندارند

نماینده مردم دهلران، دره شهر در مجلس گفت: شهرستان های گرمسیری استان ایلام تحمل خاموشی ندارند و برای این امر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72008
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

شهرستان‌های گرمسیری ایلام تحمل خاموشی ندارند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، بهزاد علیزاده در دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ضمن پیگیری مطالبات حوزه آب و برق و سدهای منطقه گفت: اغلب مصارف برق استان ایلام خانگی است.

نماینده مردم دهلران، دره شهر در مجلس شورای اسلامی به لزوم معافیت استان از موضوع خاموشی های امسال تاکید و گفت: اگر چناچه تمام بخش های استان در بحث خاموشی ها معاف نشود، معافیت شهرستان های گرمسیری ضرورتی انکارناپذیر است.

وی در ادامه به دیدار با محمد جوانبخت؛ مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور اشاره  و خواستار تسریع در اجرای مصوبات آن جلسه شد.

 علیزاده احداث سد تنظیمی سیمره در شهرستان دره شهر ،ادامه عملیات احداث نیروگاه تلمبه ذخیره سیمره در شهرستان بدره،صدور مجوز برداشت ۴۰ میلیون متر مکعب از سد کرخه به منظور تامین آب برای اراضی کشاورزی مورموری، تسریع در اجرای سد مخزنی ورگر در شهرستان آبدانان، صدور مجوز آب از سد سیمره برای تامین آب ۲۵۰۰ هکتار اراضی هندمینی شهرستان بدره ،تسریع در اجرای سدهای سیکان و میمه ،موضوع رانش زمین روستای تلخاب در جوار نیروگاه سیمره) را از مهمترین مصوبات این جلسه ذکر و بر لزوم تسریع در اجرای آنها تاکید کرد.

وی تامین آب و ضرورت حفر چاه برای ۳۳ روستای دشت عباس و موسیان ترمیم و بازسازی شبکه های فرسوده روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه و هم چنین تسریع در اجرای شبکه فاضلاب شهری آبدانان را از دیگر مطالبات حوزه انتخابیه دانست  و خواستار چاره اندیشی در خصوص آنها شد.

در ادامه این نشست محرابیان نسبت به درخواست های بهزاد علیزاده، بسطامی و فلاحی دیگر نمایندگان و استاندار ایلام قول مساعد داد و مصوب شد اعتبار لازم برای آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اختصاص یابد و تا زمان اتمام پروژه با تانکر برای این روستاها آبرسانی انجام شود./

چندین پروژه بهداشتی و درمانی تا اواخر سال جاری در شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان به بهره برداری می رسد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi