جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خسارت ۷۰ درصدی مزارع دیم باشت بر اثر خشکسالی

به گزارش کرونا از گچساران، نادر گرامی فرماندار باشت در جلسه ستاد برداشت، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزارو ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم دیم، ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار گندم آبی، یکهزارو ۲۷۰ هکتار جو آبی و دیم و ۴۰ هکتار کلزار است. وی گفت: تاکنون وقوع خشکسالی و تنش وارده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71988
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

کرونا :

خسارت ۷۰ درصدی مزارع دیم باشت بر اثر خشکسالی

به گزارش کرونا از گچساران، نادر گرامی فرماندار باشت در جلسه ستاد برداشت، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزارو ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم دیم، ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار گندم آبی، یکهزارو ۲۷۰ هکتار جو آبی و دیم و ۴۰ هکتار کلزار است.

وی گفت: تاکنون وقوع خشکسالی و تنش وارده بیشترین خسارت را به محصولات زراعی دیم باشت وارد کرده است.

فرماندار باشت با اشاره به خسارت ۷۹ درصدی مزارع دیم این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده امسال بیش از ۱۰ هزار تن گندم در مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

گرامی عنوان کرد: حدود ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری خواهد شد، امسال نیز یکهزار و ۷۰۰ تن گندم بذری از مزارع باشت برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: در باشت ۲ مرکز اصلی خرید گندم پیش بینی شده و انتظار می‌رود کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید معرفی شده تحویل دهند. 

محمد انصاری مدیر جهاد کشاورزی باشت خاطرنشان کرد: کارشناسان صندوق بیمه محصولات زراعی با همکاری کارشناسان این مدیریت با حضور درمزارع نسبت به برآوردهای خسارات ناشی از خشکسالی اقدام خواهند کرد.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری ۴۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم این شهرستان مورد نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت افزود: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان در برداشت محصول، کمبود کمباین و کامیون حمل و نیز کرایه بالای آنها است که کشاورزان را با مشکل مواجه می‌کند.

انصاری اظهار کرد: کار خرید گندم در این شهرستان با همکاری ادارات تعاون روستایی و غله انجام می‌شود.

دهدشت شهر جنگ زده / مردم دهدشت منتظر عزل شهردار نباشند
دنبال کنید

در ادامه ابوالحسن صداقت کیش مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ مرکز در مناطق مختلف این استان آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده و حداکثر خرید گندم تاکنون از سوی مراکز خرید در باشت ۸ هزارو ۵۰۰ تن بوده است.

وی بیان کرد: امسال مشکل خاصی در زمینه خرید و فضای ذخیره سازی گندم وجود ندارد.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi