سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌نظمی در شهر بی‌شهردار/ زخم هدایت آب‌های سطحی دهدشت عمیق‌تر شد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، وضعیت توپوگرافی دهدشت شرایط را برای آبگرفتگی مناطقی از شهر از جمله میدان امام حسین در بارندگی‌های سیل‌آسا را فراهم آورده است. با هر بارندگی حجم عظیمی از آب در میدان امام حسین«ع» جمع می‌شود و عبور و مرور به سختی در این میدان انجام می‌شود. اصلاح شیب جداول و هدایت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71973
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

بی‌نظمی در شهر بی‌شهردار/ زخم هدایت آب‌های سطحی دهدشت عمیق‌تر شد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، وضعیت توپوگرافی دهدشت شرایط را برای آبگرفتگی مناطقی از شهر از جمله میدان امام حسین در بارندگی‌های سیل‌آسا را فراهم آورده است.

با هر بارندگی حجم عظیمی از آب در میدان امام حسین«ع» جمع می‌شود و عبور و مرور به سختی در این میدان انجام می‌شود.

اصلاح شیب جداول و هدایت آب‌های سطحی به خارج از شهر راهکاری است که همواره در کلام مسؤولان تکرار می‌شد و شهرداری نگاه ویژه بدان نداشت.

بی‌نظمی در شهر بی‌شهردار/ زخم هدایت آب‌های سطحی دهدشت عمیق‌تر شد 5

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر که در یکی از بارندگی‌های زمستان برای بازدید از وضعیت شهر در محل آبگرفتگی حضور داشت این وضعیت را حاصل بی‌توجهی نسبت به احداث سیل‌بند خواند و گفت: باید فکری اساسی برای رفع این معضل شود.

امام جمعه دهدشت طی تماس تلفنی با مسؤولان راه و شهرسازی و شهرداری موضوع را رسیدگی و خواستار اجرای هر چه سریعتر پروژه سیل بند شد

امام جمعه دهدشت افزود: اینطور نمی‌شود با هر بارندگی چنین وضعی پیش بیاید و مسؤولان هم از نبود اعتبار بگویند.

وی با بیان اینکه وقتی هدایت آب‌های سطحی راه برون رفت از آبگرفتگی است، اضافه کرد: مسؤولان باید در اولین فرصت برای برون رفت از این مشکل چاره‌اندیشی و اقدامات لازم را انجام دهند.

بی‌نظمی در شهر بی‌شهردار/ زخم هدایت آب‌های سطحی دهدشت عمیق‌تر شد 6

 

سخنگوی شورای شهر دهدشت در صفحه رسمی خود از آغاز اجرای پروژه هدایت روان آبهای سطحی میدان مرکزی به سیل بند خبر داده و نوشت«در راستای رفع مشکل آبگرفتگی میدان مرکزی دهدشت با پیگیری شورای شهر، همکاری شهرداری و اداره راه و شهرسازی این پروژه در خیابان امام خمینی جنوبی تعریف و با طی روند قانونی به پیمانکار واگذار شد.»

لزوم تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال/ میوه‌های بی‌کیفیت به مبدا عودت داده شود
دنبال کنید

ایمان داورپناه با اشاره به اینکه این پروژه در کنار سایر تدابیر فنی که در آینده شکل خواهند گرفت نقش بسزایی در رفع آبگرفتگی میدان مرکزی شهر خواهد داشت، افزود: تلاش خواهد شد پروژه در موعد مقرر و با کیفیت مطلوب به سرانجام برسد.

بی‌نظمی در شهر بی‌شهردار/ زخم هدایت آب‌های سطحی دهدشت عمیق‌تر شد 7

 

حالا با گذشت قریب به یک ماه از آغاز پروژه نه تنها به سرانجام نرسید که کیفیت نا مطلوب اجرا باعث نارضایتی شهروندان به ویژه صنوف ساکن در این خیابان شده است.

روند کند اجرای پروژه در خیابانی که از پرتردد ترین خیابان‌ها و محل رفت و آمد کسانی است که روزانه برای خرید و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع از اینجا عبور می‌کنند.

حفاری و تلمبار شدن خاک‌ها در اطراف کانال ضمن مسدود نمودن مسیر سیمای مرکز شهر را زشت کرده است و در صورت بارندگی مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

ضعف نظارت و عدم کارشناسی و مطالعه پروژه باعث شد موسوی سرپرست وقت شهرداری از ادامه کار جلوگیری و پروژه متوقف شود.

گفته می‌شود ابعاد کانال و مقطع اجرایی با دبی سیل‌بند هماهنگ نیست و چالش دیگری برای شهرداری ایجاد خواهد کرد که می‌تواند در مواقع سیلاب آبگرفتگی را تشدید کند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi