شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرخه سوخت هسته‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی شده است/ تهیه سند پرتودهی

رئیس سازمان انرژی اتمی از فناوری هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: چرخه سوخت مورد نیاز از صفر تا ۱۰۰ ایرانی شده است. به گزارش کرونا، محمد اسلامی صبح امروز  در نشست فناوری هسته‌ای در کسب و کارهای دانش بنیان که به صورت مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71887
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

چرخه سوخت هسته‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی شده است/ تهیه سند پرتودهی

رئیس سازمان انرژی اتمی از فناوری هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: چرخه سوخت مورد نیاز از صفر تا ۱۰۰ ایرانی شده است.

به گزارش کرونا، محمد اسلامی صبح امروز  در نشست فناوری هسته‌ای در کسب و کارهای دانش بنیان که به صورت مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد با اظهار اینکه نقش فناوری هسته در اقتصاد کشور و زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در بحث فناوری هسته‌ای به دلیل القائات سنگینی که دشمنان علیه کشور انجام دادند همواره با ابهام‌زایی و مزاحمت‌های بی حد و حصر روبرو بودیم و با تحریم و تخریب و اقدامات مخرب همواره تلاش کردند فناوری هسته‌ای در ایران پا نگیرد.

وی افزود: همچنین تلاش کردند اگر فناوری هسته‌ای در ایران پا گیرد با شیوه‌های مختلف از جمله خرابکاری صنعتی در آن اخلال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: به رغم انواع تحریم‌ها، تخریب و مزاحمت‌ها به عنوان ظرفیت و فناوری هسته‌ای شناخته می‌شویم و فناوری هسته‌ای نماد پیشرفت کشور قلمداد می‌شود و تأثیرات خود را به گونه‌ای نشان داد که دشمنان از فشار حداکثری برای متوقف کردن و تحریم کشور مأیوس شدند و به میز مذاکره برگشتند و از جمهوری اسلامی خواستند به تعهدات خود برگردند و از طریق مذاکره و تعامل مسائل خود را دنبال کنند نه تحریم و فشار حداکثری.

اسلامی به تأثیر فناوری هسته‌ای و پیشرفته اشاره کرد و گفت: امروز فناوری هسته‌ای در صنایع مختلف هوافضا، آی تی، هسته‌ای، نانو بیوتکنولوژی جلوه‌های اصلی قدرت کشورها است و این محورهای پنج‌گانه جلوه‌های مؤثر علم و کشش و تقاضا به شمار می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: علی رغم همه تحریم و تلاش‌های مزدورانه دشمنان، کشور به ظرفیت فناوری رسیده است و نکته مهم در فناوری هسته‌ای چرخه سوخت است و باید بتوانیم از معادن فرایند صنعتی و فناوری‌های لازم را در فرآیندها به وجود آوریم تا در حوزه قدرت و بین قدرت از فناوری هسته‌ای استفاده کنیم.

اسلامی گفت: در سازمان انرژی اتمی ایران در ترازی قرار گرفتیم که چرخه سوخت از صفر تا ۱۰۰ به صورت صد در صد ایرانی تأمین می‌شود و باید بتوانیم به صنعت، اقتصاد و سلامت و کشاورزی در کشور کمک کنیم.

وی گفت: بر اساس مطالعات جامع صورت گرفته طی شش ماه گذشته، سند توسعه پرتودهی تهیه کردیم که حاصل تلفیق مطالعات در حوزه‌های وزارت کشاورزی و راه و شهرسازی است و توانستیم ۱۲ بعد پرتودهی را تهیه کنیم و آن را برای پیشگیری از آفت و جلوگیری از ضایعات محصولات استفاده کنیم و این مسئله در سلامت، افزایش بهره‌وری، معیشت و اقتصاد کشاورز و ملی تأثیرگذار خواهد بود.

اسلامی افزود: پروژه پایلوت در مزرعه ۱۴۰ هکتاری در حوالی ساری در دستور کار قرار گرفت و می‌تواند گام بزرگی برای کمک به اقتصاد کشور و مازندران باشد و تجاری ساری آن نیز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان انرژی هسته ایران استفاده از پلاسمای سرد را از دیگر گام‌های تحقیقاتی بیان کرد و گفت: این طرح برای سم زدایی محصولاتی نظیر پسته قابلیت استفاده دارد و این طرح روز گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شده است.

وی توسعه فناوری‌های نوین را در قالب نظام ترویج به صورت نهادینه شده در بخش کشاورزی را لازم دانست و به تعامل جدید پایه گذاری شده بین سازمان انرژی هسته‌ای و دانشگاه‌ها در کشور اشاره کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi