جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مهارت آموزی در کنار خدمات گروه‌های جهادی منجر به ایجاد اشتغال می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای کشور می‌‎تواند در تحقق شعار سال مؤثر عمل کند، گفت: سازمان مهارت آموزی در کنار خدمات گروه‌‎های جهادی علاوه بر ارائه خدمات ماندگار باعث توانمندی و اشتغال آفرینی در بین قشر پایین جامعه می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71800
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

مهارت آموزی در کنار خدمات گروه‌های جهادی منجر به ایجاد اشتغال می‌شود

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، گفت: حضور ۶ ماهه رئیس جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور فرصت مناسبی بوده تا جوانب اصلی کار را در یک دوره ۸ ساله مورد ارزیابی قرار گیرد و در دولت مردمی سیزدهم که با رویکردهای جدید شروع شده است شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های تخصصی باشیم که مقام معظم رهبری از تمامی مسئولان مطالبه کرده‌اند به ویژه در سال ۱۴۰۱ که هم نگاه تولید و هم دانش بنیان و اشتغال آفرینی هرسه وصل به حوزه مهارت است تحقق پیدا کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه انتخابیه بنده در استان خراسان شمالی که متشکل از ۵ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان است، شهرستان‌هایی با قابلیت های صنعتی و برخی دارای اقتصاد کشاورزی است و رویکرد متفاوتی متناسب با ظرفیت‌ها در این حوزه انتخابیه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: یکی از مباحث امروز، حلقه مفقوده بین شرکت‌های دانش بنیان با حوزه مهارت است، شرکت‌های دانش بنیان زمانی موفق خواهند بود که نیروهایی که به عنوان اجزای اجرایی تولید در آن شرکت مشغول به فعالیت است از مهارت کافی برخوردار باشند زیرا نیروهای اجرایی این شرکت ها هستند که قرار است تولیدات دانش بنیان را در کشور رواج بدهند.

وحیدی با تأکید بر مهارت آموزی به کشاورزان، ادامه داد: در حوزه کشاورزی که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی تاکید فرمودند، کشاورزی امروز ما کشاورزی سنتی است و نیازمند توجه به آموزش مهارتی کشاورزی علی الخصوص در استان‌هایی از جمله استان خراسان شمالی که اولویت اول سند توسعه آن هم کشاورزی است.

روایت زائر اصفهانی از چهارشنبه خونین شاهچراغ/از فریادهای خدام برای خروج نمازگزاران تا اصابت گلوله به درب شبستان
دنبال کنید

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره به مهارت آموزی فارغ التحصیلان گفت: هدف گذاری در مشاغل رو به آینده امری مهم است، باید بررسی کرد که مشاغل آینده و تنوع در این مشاغل چیست و چگونه می توان مشاغل ارزان ولی با وسعت بیشتری ایجاد کرد که نگاه اشتغال آفرینی که دغدغه مقام معظم رهبری است در این بررسی ها قابل حل باشد.

 محمد وحیدی همچنین عنوان کرد: در جشنواره ها و مسابقاتی که برگزار می شود، باید سطح بندی بشود و هریک از اقشار دانش بنیان، متخصص، کارگری و… به رقابت با یکدیگر بپردازند تا انگیزه لازم در بین طبقات مختلف جامعه ایجاد شود.

 وحیدی ضمن تاکید بر لزوم جذب مربیان جدید با توجه به کمبود نیروی انسانی در استان ها به صورت دائمی و قراردادی افزود: در صورت جبران کمبود نیروی انسانی در استان ها، با توجه به مهارت مربیان سازمان فنی و حرفه ای در استان ها، از آنجائیکه برخی از مشاغل مختص به استان ها است، تدوین استانداردها می بایست در استان ها صورت پذیرد و اختیار تدوین استاندارد از پایتخت به مراکز استانداردها واگذار شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد ایجاد مراکز جوار صنعت، گفت: امروز نیاز است تا ادارات کل فنی و حرفه ای در استان ها ارتباط بیشتری را با دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه فنی و حرفه ای و صنایع بزرگ با ایجاد مراکز جوار صنعت داشته باشند.

وحیدی ضمن تشکر از گروه های جهادی افزود: امروز که گروه های جهادی برای خدمت رسانی در مناطق حاشیه نشین و روستاها اعزام می شوند که جا دارد از فعالیت های این گروه های جهادی در نوروز ۱۴۰۱ که شاهد نوروزی از نوع جهادی در کشور و استان خراسان شمالی بودیم، اگر مهارت آموزی هم در کنار خدمت رسانی این عزیزان اضافه بشود علاوه بر ارائه خدمات ماندگار، قشر پائین جامعه هم می توانند از این فرصت استفاده کنند و نسبت به فراگیری و توانمندی برای اشتغال آفرینی اقدام کنند./

آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بیش از 800 میلیارد تومان خسارت مالی به همراه داشته است/ضرورت ارائه گزارش توسط استاندار برای شفاف‌سازی پیرامون دلایل وقوع این حادثه
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi