جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

3700 میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی پسته رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به‌منظور پیگیری جهت جبران خسارت سرمازدگی پسته استان کرمان به‌ویژه دو شهرستان رفسنجان و انار با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71569
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

3700 میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی پسته رفسنجان

به گزارش  خبرگزاری  خانه ملت، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی در خصوص خسارت سرمازدگی پسته‌های رفسنجان و انار اظهار کرد: خسارت سنگینی به محصول پسته دو شهرستان رفسنجان و انار وارد شده است.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس  شورای اسلامی عنوان کرد: در سطح استان کرمان ۹ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت شده است که بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی رفسنجان و یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هم خسارت شهرستان انار است که در شهرستان رفسنجان ۵۰ هزار هکتار از ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و شهرستان انار ۱۲ هزار هکتار از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: هماهنگ کردیم که هرچه زودتر جلسه‌ای با نمایندگان شهرستان‌هایی که محصول پسته دارند ازجمله نمایندگان رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان و دست اندرکاران امر کشاورزی ازجمله جهاد کشاورزی، بیمه مرکزی و بانک کشاورزی برگزار شود که مقرر شد این جلسه روز سه‌شنبه با حضور افراد نام‌برده در مجلس برگزار و راهکار جبران خسارت کشاورزان را بررسی و مصوباتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنده هم طی دیداری که روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتم گفتند «سعی می‌کنم هفته آینده کارشناس بیمه را به استان بفرستم»، که ضرورت دارد جهاد کشاورزی آماده باشد که برای کشاورزان که چند سال متضرر شده‌اند و امسال هم خسارت دیده‌اند، کاری انجام شود.

 جلالی مباحث استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان را دو موضوع اضطراری برای کشاورزان برشمرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر و با نظر مساعد انجام شود و در خصوص کمک بلاعوض، دولت باید ورود کند که پیگیری خواهیم کرد.

علت تعلل وزیر کشور برای سروسامان دادن زباله‌های سراوان چیست/اراده‌ای برای حل معضل زباله‌های ۴۰ ساله رشت نیست
دنبال کنید

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار با پسته سروکار دارند و از این راه ارتزاق می‌کنند، با وجود این وضعیت کاهش اشتغال در بخش کشاورزی را خواهیم داشت و تقاضا برای اشتغال در بخش های دیگر هم بالا می‌رود که ضرورت دارد همه مسئولان شهرستان نسبت به ایجاد اشتغال و عبور از این بحران چاره اندیشی کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi