سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویکرد پلیس در برخورد با روزه‌خواران تذکر قانونی است

به گزارش کرونا از کهگیلویه به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی سرهنگ سید محمد موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه نزول قرآن فرصتی است برای این که با تزکیه نفس و ارتباط هرچه بیشتر با پروردگار زمینه را برای قرب الهی در طول سال فراهم کنیم. فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

رویکرد پلیس در برخورد با روزه‌خواران تذکر قانونی است

به گزارش کرونا از کهگیلویه به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی سرهنگ سید محمد موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه نزول قرآن فرصتی است برای این که با تزکیه نفس و ارتباط هرچه بیشتر با پروردگار زمینه را برای قرب الهی در طول سال فراهم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه گفت:همه کسانی که به هر دلیلی در این ماه عزیز قادر به روزه گرفتن نیستند بایستی با احترام به حرمت این ماه از تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تظاهر به روزه خواری جرم تلقی شده و مستوجب برخورد قانونی است، گفت: قانونگذار جمهوری اسلامی ایران روزه خواری را صراحتا جرم انگاری نکرده اما چیزی که در قانون به آن تاکید شده روزه‌خواری در ملأعام و تظاهر به آن است.

این مسؤول ادامه داد: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی «هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

موسوی گفت: از عموم شهروندان درخواست داریم تا با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در زمینه عدم تظاهر به روزه‌خواری، رعایت حجاب و شئون اسلامی و پرهیز از آلودگی صوتی زمینه را برای بهره‌برداری از فیوضات این ماه را برای خود و دیگران فراهم کنند.

مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله دکتربهشتی در یاسوج برگزار شد
دنبال کنید

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستور دادستان کل کشور و اطلاعیه صادره از فرماندهی کل انتظامی کشور، همچنین دستور دادستان شهرستان کهگیلویه و بیان اینکه ضوابط و مقررات نحوه فعالیت واحدهای صنفی از طریق اتحادیه اصناف اعلام شده است،افزود: از همه کسبه محترم درخواست داریم همکاری لازم را با پلیس در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: رویکرد پلیس در برخورد با روزه خواری، آموزش، تذکر و ارشاد قانونی است و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه، برخورد مناسب با حفظ کرامت انسانی به عمل می آید.

موسوی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات عبادات شهروندان از آنها درخواست کرد در این ماه عزیز دعای خیر خود را از از خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی شهرستان کهگیلویه دریغ نکنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi