چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید 60 هزار نهال در نهالستان منابع طبیعی گچساران

مجید نظری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عملیات نهال و بذر کاری در ۶۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام شد که از این میزان ۳۰ هکتار بذر کاری و ۳۰ هکتار دیگر نهال کاری است. وی با اشاره به اینکه نهال های کاشت شده از گونه کهور،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71506
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

تولید 60 هزار نهال در نهالستان منابع طبیعی گچساران

مجید نظری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عملیات نهال و بذر کاری در ۶۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام شد که از این میزان ۳۰ هکتار بذر کاری و ۳۰ هکتار دیگر نهال کاری است.

وی با اشاره به اینکه نهال های کاشت شده از گونه کهور، کنار و اکالیپتوس است،بیان کرد: در سالجاری چهار هزارو ۵۰۰  اصله نهال در مناطق ملی منطقه دریلا ، پشه کان و دیل در گچساران  غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران با اشاره به اینکه این جنگل ‌کاری با بذر  و نهال گونه های جنگلی در اراضی ملی این شهرستان انجام شد، تصریح کرد: تا کنون ۲ هزارو ۶۷۲ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران تاکنون ایجاد شده است.

نظری عنوان کرد: ۶۰ هزار اصله نهال امسال در نهالستان منابع طبیعی این شهرستان خزانه گیری شد.

وی گفت:جنگل‌های در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: در این میزان اراضی ملی جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی مانند بلوط، کنار، بادام  انجام شد.

نظری بیان کرد: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش  خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش  اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه  طرح مدیریت چرا درمراتع این شهرستان اجرا شد، افزود: حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه (آب و خاک) و فراهم شدن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی از مهمترین اهداف اجرای این طرح ها  است.

۲۷ اثر میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شد
دنبال کنید

نظری اظهار کرد:حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و  باید تمامی آحاد جامعه اهم از مردم و  دستگاه های اجرایی در این امر تلاش کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi