جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی

به گزارش کرونا از کهگیلویه، با هدف تأمین آب پایدار چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام طرح آبرسانی از سد کوثر سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر نیرو و مسؤولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد. برنامه زمانبندی برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حیاتی ۳۶ ماهه تعریف شده بود اما اراده ضعیف دولت‌ قبل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71426
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی

به گزارش کرونا از کهگیلویه، با هدف تأمین آب پایدار چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام طرح آبرسانی از سد کوثر سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر نیرو و مسؤولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

برنامه زمانبندی برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حیاتی ۳۶ ماهه تعریف شده بود اما اراده ضعیف دولت‌ قبل در تکمیل پروژه‌ها باعث شد مردم کهگیلویه هیچ خیری از کلنگ‌ها نبینند و طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر با گذشت قریب به ۲۴ ماه از اتمام موعد مقرر هنوز تکمیل نشده است.

این طرح شامل سه قطعه است. قطعه اول ۲۸ کیلومتر از تصفیه خانه خیرآباد تا دهدشت، قطعه دوم از دهدشت تا چرام به طول ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم از دهدشت به لنده و سوق به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر طراحی شده است.

طرح آبرسانی به چهار شهر علاوه بر جمعیت ۲۴۰ هزار نفری شهری ۳۰۰ روستای تابعه را از نعمت آب پایدار برخوردار خواهد کرد.

مهر ماه ۹۹ بود که حسین کلانتری استاندار وقت ضمن بازدید از طرح طی نشست با مدیرعامل آب منطقه‌ای، فرماندار و پیمانکار و مهندسین مشاور آخرین روند طرح توسط کارفرما و مشاور را بررسی کرد.
 

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی 6

 

در این نشست افزایش ظرفیت کارگاهی تامین منابع مالی از طریق سازمان برنامه و بودجه و تامین لوله‌های انتقال به تصویب رسید.

اسفندماه ۹۹ نیز حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در نشست بررسی مشکلات طرح گفته بود که تکمیل آبرسانی چهار شهر اولویت حوزه عمرانی استان قرار دارد.

وی گفته بود در صورتی که پیمانکار به تعهدات خود عمل کند اعتبار مورد نیاز در کمترین زمان ممکن تأمین خواهد شد.
 

2 پیش‌بینی انتخاباتی از حجت‌الاسلام بزرگواری
دنبال کنید

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی 7

​در نشستی که ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ با حضور کریمی‌نژاد فرماندار وقت، مسؤولان طرح و خبرنگاران برگزار شد فرماندار کهگیلویه خواستار ابهام‌زدایی از طرح شده و گفته بود که باید روشن شود آیا اعتبار تنها مانع اجرای کار است یا کارشکنی بالادست‌هایی که نمی‌خواهند حقابه به ما برسد هم در کند بودن روند اجرا نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگتر از این در سایر نقاط تکمیل می‌شوند، افزود: علت پایین کشیدن فتیله پروژه چیست؟
 

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی 8

سید عبد العزیز موسوی فرماندار کهگیلویه به تازگی طی بازدید از طرح با بیان اینکه پروژه  هم اکنون در فاز یک درحال لوله گذاری و  فعال است، اظهار کرد: با توجه به برنامه پیش بینی شده و با تخصیص اعتبار فاز یک به طول ٢٨ کیلومتر تا پایان ١۴٠١ به بهره برداری می‌رسد.

 وی افزود:پروژه  دارای ۵ مخزن با مجموع ظرفیت ۴١ هزار و ۵٠٠ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از این مخازن احداث آن به اتمام رسیده و دو مخزن در مرحله احداث  فعال هستند.

این مسؤول با ابراز ناخشنودی از تأخیر و کندی در اجرای پروژه، عنوان کرد : با وجود دستاوردهای عظیم قرارگاه خاتم در امر عمران و آبادانی کشور به سرانجام نرسیدن این پروژه تاکنون مبهم به نظر می‌رسد.
 

آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه در انتظار اقدام جهادی/ چشم انتظاری ۴۶ ماهه اهالی 9

موسوی با بیان اینکه قرارگاه خاتم با تکیه بر ظرفیت بالا پروژه‌های مشابه در استان‌های دیگر را  در شرایط سخت‌تر، زودتر از موعد پیش بینی شده تکمیل کرده است، تصریح کرد:  قرارگاه با به سر انجام رساندن طرح‌های توسعه‌ای عظیمی که در این شهرستان شروع کرده است برای همیشه در ذهن تاریخ کهگیلویه به یادگار خواهد ماند.

پیش‌بینی بارش ۵ تا ۴۰ میلی متری باران با ورود اولین سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی افزود: انتظار می‌رود قرارگاه به عنوان پیمانکار دولت  اعتماد و رضایت مردم را بر دلایل فنی و مالی پروژه ترجیح دهد و مشکلات را رفع کند.

حالا در دولت انقلابی انتظار می‌رود با تمرکز ویژه برای تکمیل و بهره‌برداری طرح آبرسانی به چهار شهر برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi