جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تولید مبتنی بر دانش بنیان در دانشگاه آزاد دهدشت/طرح توسعه گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال

به گزارش کرونا از کهگیلویه، در ادامه نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، اولین سال قرن ۱۵ به «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی» نام گرفت. رهبر انقلاب در توضیح علت نامگذاری سال‌ها فرمودند« شعار سال با دو منظور مطرح می‌شود: یکی جهت دادن به سیاست‌ای اجرایی و عملکرد مسئولین دولتی و مسئولین حکومتی است، یکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71408
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

تولید مبتنی بر دانش بنیان در دانشگاه آزاد دهدشت/طرح توسعه گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال

به گزارش کرونا از کهگیلویه، در ادامه نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، اولین سال قرن ۱۵ به «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی» نام گرفت.

رهبر انقلاب در توضیح علت نامگذاری سال‌ها فرمودند« شعار سال با دو منظور مطرح می‌شود: یکی جهت دادن به سیاست‌ای اجرایی و عملکرد مسئولین دولتی و مسئولین حکومتی است، یکی توجیه افکار عمومی است؛ یعنی افکار عمومی توجه پیدا کنند به اینکه چه مسئله‌ای برای کشور مهم است.

تولید مبتنی بر دانش بنیان در دانشگاه آزاد دهدشت/طرح توسعه گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال 5

در شهرستان محروم از صنعت کهگیلویه، ظرفیت‌های بخش کشاورزی فرصت خوبی است که اگر مورد توجه و شکوفایی قرار بگیرد نقش مهمی در توسعه شهرستان خواهد داشت.

ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی، خاک حاصلخیز و دمای هوا این شهرستان را مستعد رویش گیاهان دارویی کرده است. توسعه کشت گیاهان دارویی اگر مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند یکی از راه‌های رونق اقتصادی و اشتغالزایی باشد.

تولید مبتنی بر دانش بنیان در دانشگاه آزاد دهدشت/طرح توسعه گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال 6

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت چند سالی می‌شود طرح توسعه کشت گیاهان دارویی را در برنامه دارد و از فضای موجود را به منظور ایجاد بهره‌وری و ارزش افزوده از دارایی‌ها و ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای بهره گرفته است.

امسال نیز با حضور مسؤولان ۱۸۸۰ نهال گل محمدی در محوطه این دانشگاه کاشته شد.

حجت‌الاسلام عمرانی‌نژاد گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۸ و نیم هکتار از اراضی این دانشگاه را به کشت گیاهان اختصاص دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت تصریح کرد: گل محمدی، به لیمو، انواع آویشن، نعنا، گندم و کلزا تاکنون کشت شده که تلاش می‌شود در ادامه این نیز این روند تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: کاشت ۱۸۸۰ نهال با یاد و نام ۱۸۸۰ سردار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته تا علاوه بر جنبه اقتصادی و صنعت توریسم به فرهنگ سازی روحیه جهاد و شهادت یاد این عزیزان را نیز گرامی بداریم.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسؤول برای تحقق شعار سال احساس تکلیف و وظیفه داشته باشند، افزود: سخنان رهبر انقلاب حقیقتاً راه را به ما نشان می‌دهد و ما باید در این راه با عملیاتی کردن رهنمود‌های ایشان برای تحقق شعار سال برآییم.

وضعیت بیکاری کهگیلویه وبویراحمد در شورای اشتغال کشور بررسی می شود
دنبال کنید

تولید مبتنی بر دانش بنیان در دانشگاه آزاد دهدشت/طرح توسعه گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال 7

وی تأکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که از شعار زدگی بیرون بیایند و همانگونه که رهبری اشاره فرمودند به تابلو و بنر و امثال این‌ها بسنده نکنیم.

حجت‌الاسلام موحد بیان کرد: مردم آن چیزی را که امروز از نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار و توقع دارند این است که آثار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی را در زندگی‌های خود لمس کنند و یکی از این آثار را امروز در دانشگاه آزاد شاهد هستیم.

فرماندار کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سالیان گذشته سال‌ها را به نام‌های اقتصادی انتخاب کردند و امسال نیز مانند گذشته یک نام اقتصادی را برای سال انتخاب کردند، گفت: این شعار اهمیت و ارزش اقتصاد را در جامعه نشان می‌دهد و ناشی از آن است که ملت و مملکت ما در بحث اقتصاد و معیشت مشکل دارد و باید با کار‌های تولیدی، زمینه اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم ساخت.

عبدالعزیز موسوی گفت: این شعار موضوع مهمی است که باید در دستور کار دولت و همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان تا پایین قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: کار دانشگاه آزاد یک کار تولیدی است و مبتنی بر علم و دانش بنیان است و هم در واقع یک کار اشتغال آفرینی است که هر سه دغدغه مقام معظم رهبری برای نامگذاری امسال را در همین نیمه اول سال لبیک گفتند و شروع کردند.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: دانشگاه آزاد به عنوان الگوی یک مرکز علمی و فرهنگی ابتدا قبل از همه دستگاه‌ها و ادارات اقدام به عملی کردن شعار سال کرده که این می‌تواند یک الگوی خوب و مناسب برای سایر دستگاه‌های دیگر است.

انتقاد از تعطیلی پروژه مصلای شهرستان بهمئی
دنبال کنید

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ اقدام به کشت گل محمدی در سطح شهرستان شده بود و امسال این طرح را در محوطه دانشگاه آزاد دهدشت توسعه دادیم، گفت: بیش از ۸۰ درصد هزینه این گل‌ها یارانه یعنی به ازای هر اصله فقط ۱۰ هزار تومان دریافت کردیم و این به خاطر توسعه این محصول در سطح شهرستان است.

حکمت الله نریمانی به مزایای گل رز و محمدی اشاره کرد و افزود: از این طرح بیشتر برای تولید گلاب استفاده می‌شود که امیدوارم در سال‌های آینده زیرساخت‌های تامین شده و شاهد توسعه گل رز و گل محمدی در سطح شهر باشیم.

نریمانی با اشاره به اینکه اداره جهاد کشاورزی تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال گل رز و محمدی به صورت ۸۰ تا ۹۰ درصد یارانه‌ای در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت قرار داده است، بیان کرد: با این درصد یارانه، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخفیف گرفتند که جهادکشاورزی آمادگی کامل در بحث مشاوره، همکاری و و ارائه تسهیلات بانکی به همشهریانی که متقاضی کشت گیاهان دارویی باشند را دارد.

اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هم گفت: در مناطق مختلف استان نیز این چنین طرح‌هایی در دست اجرا است.

وی گفت: بر اساس ظرفیت‌های آب و هوایی در دانشگاه واحد دهدشت گل محمدی و گیاهان دارویی، واحد گچساران باغ لیمو و واحد یاسوج نیز ۳ هکتار باغ گردو ایجاد شده است تا هم سهمی در تولید و تحقق شعار سال داشته باشیم و هم به کسب درآمد‌های پایدار غیر شهریه‌ای دانشگاه کمک کرده باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi