پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شهرستان‌های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان مسیرهای دسترسی مناسبی ندارند

نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس گفت: سه شهرستان استان خراسان شمالی مسیرهای جاده ای بسیار سختی برای دسترسی به مرکز استان دارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71311
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

شهرستان‌های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان مسیرهای دسترسی مناسبی ندارند

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به نشست خود با نجات نیا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی, گفت: استان خراسان شمالی بعد از استقلال از خراسان بزرگ فاصله زیادی با شاخص های تخصصی دارد که نیازمند توجه ویژه ای از سوی دولت در سفر پیش روی هیات دولت به استان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: با توجه به اینکه جاده مشهد _ گرگان در ۵ دولت گذشته به عنوان بزرگراه مصوب شده است و باید اقدامات لازم برای تحقق این مصوبه انجام میشد ولی با گذشت زمان زیادی از این مصوبه ۴۵ کیلومتر از اجرای این مصوبه در استان صورت نگرفته است که باعث شده هر ساله شاهد حوادث ناگواری در جاده های استان و جزء سومین استان در تصادفات منجر به مرگ و میر باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شهرستان های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان راه دسترسی مناسبی به مرکز استان ندارند که نیازمند توجه ویژه ای از سوی دولت محترم به این موضوع می باشد، اگر محدوده جاده میامی به طول ۵ کیلومتر اجرا بشود علاوه بر اینکه ۶۰ کیلومتر مسیر کوتاه تر می شود ایمن ترین مسیر ایجاد می شود که مسیر ترانزیتی هم است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مسیر دسترسی شهرستان راز و جرگلان, عنوان کرد: شهرستان راز و جرگلان که جزء ۳۱ شهرستان محروم کشور است راه دسترسی ایمن ندارد، علاوه بر اینکه راه ایمن ندارد از لحاظ زیربنایی و خدمات درمانی شرایط محرومیت را دارد، به نحوی که برای دسترسی به اولین بیمارستان ۲۰۰ کیلومتر نیاز به طی مسافت دارد، در صورتی که اگر جاده بجنورد – شیرین دره – راز – غلامان – جرگلان به گلستان ایجاد بشود خدمت شایانی است که به مردم این شهرستان از سوی دولت تقدیم شده است.

روایتی از یک دانشمند گمنام که در حمله تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید
دنبال کنید

وحیدی در پایان با تاکید بر اجرای راه آهن در استان گفت : مردم استان چندین سال است انتظار راه آهن را می کشند که در صورت اجراء راه آهن مشهد – بجنورد – گرگان علاوه بر اینکه راه ارتباطی به استان های شمالی وصل خواهد شد با توجه به ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور ترکمنستان قابلیت اجراء طرح فاینانس بین المللی را نیز دارد.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات مطرح شده در خصوص کنسلی پرواز های فرودگاه بجنورد, پس از ارتباط تلفنی معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و رئیس هواپیمایی کشور، مقرر شد علاوه بر عدم کاهش پروازهای بجنورد به تهران و بلعکس با هدایت ایرلاین های دیگر تعداد پروازها به روال گذشته باقی بماند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi