شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش‌ها به افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/ معاون استاندار؛ قیمت‌ها خلاف شرایط اقتصادی است

به گزارش کرونا از یاسوج، چند روزی است که خبر افزایش قیمت شن و ماسه در استان سر و صدای زیادی به پا کرده و گلایه‌مندی مردم را به همراه داشته است. کارخانه‌داران بدون هماهنگی مسئولان استان خودسرانه قیمت شن و ماسه را بین ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش داده‌اند که قیمت ماسه شسته ۶۵

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71163
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

واکنش‌ها به افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/ معاون استاندار؛ قیمت‌ها خلاف شرایط اقتصادی است

به گزارش کرونا از یاسوج، چند روزی است که خبر افزایش قیمت شن و ماسه در استان سر و صدای زیادی به پا کرده و گلایه‌مندی مردم را به همراه داشته است.

کارخانه‌داران بدون هماهنگی مسئولان استان خودسرانه قیمت شن و ماسه را بین ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش داده‌اند که قیمت ماسه شسته ۶۵ هزار تومان، ماسه شکسته ۶۳ هزار تومان، شن نخودی و بادامی ۵۵ هزار تومان و ماسه بادی را به ۳۸ هزار تومان افرایش دادند که با واکنش شدید مردم روبه‌رو شد البته مسئولان نیز واکنش‌هایی نشان دادند‌.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در پیام توئیتری نسبت به این افزایش قیمت واکنش نشان داد و در نامه‌ای به رئیس سازمان صمت استان اعلام کرد تا زمان تعیین قیمت‌ها از هرگونه افزایش قیمتی خودداری شود.

واکنش‌ها به افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/ معاون استاندار؛ قیمت‌ها خلاف شرایط اقتصادی است 4

 

اما براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه با متخلفان در این زمینه برخورد شده که به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: واحدهای شن و ماسه را ملزم کردیم به قیمت سال گذشته باز گردند و محصولات خود را به قیمت ۱۴۰۰ ارائه دهند.

وی بیان کرد: کسانی که در این زمینه تمکین نکردند جریمه سنگینی شدند و آنهایی که نخواهند قیمت سال گذشته را لحاظ کنند منتظر جرائم سنگین باشند.

اما معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه اینطور واکنش نشان داد و گفت: براساس مراجعات مکرر صنف شن و ماسه مبنی بر پایین بودن قیمت‌ها داشتند و پس از بررسی مشخص شد قیمت استان نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است.

سید احسان عسکری ادامه داد: به همین دلیل افزایش قیمت شن و ماسه با دو شرط  اینکه افزایش بعد از ایام نوروز باشد و مشخص شدت میزان افزایش قیمت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

«دلیر» روستای بدون زباله/ مدیریت پسماند به دست اهالی روستا
دنبال کنید

وی ادامه داد: زمانی برای افزایش قیمت‌ها مشخص نشد علاوه بر این اگر قیمت افزایش پیدا کند باید طی مصوبه‌ای توسط استانداری اعلام شود که چون هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده کارخانه‌داران خودسرانه اقدام به این کار کردند.

عسکری بیان کرد: متاسفانه شاهدیم صنف شن و ماسه تا قریب ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش قیمت دادند که خلاف عقل، منطق و شرایط اقتصادی استان است.

واکنش‌ها به افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد/ معاون استاندار؛ قیمت‌ها خلاف شرایط اقتصادی است 5

 

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم که قیمت‌ها مجددا به قیمت سال ۱۴۰۰ بازگردد تا در آینده در خصوص افزایش قیمت شن و ماسه، زمان و مقدار افزایش تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: کسانی که شن و ماسه را بیشتر از قیمت سال گذشته به فروش می‌رسانند همه مشمول جریمه بسیار سنگین می‌شوند و در صورت عدم تمکین کارخانه پلمب می‌شود که برخی‌ها در این زمینه جریمه و پلمب شدند.

عسکری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت شن و ماسه بدون یک ریال افزایش همان قیمت سال گذشته است و در آینده نسبت به این موضوع در چارچوبی که منافع مصرف کننده دیده شود، عرف، منطق و شرایط اقتصادی استان رعایت و منافع تولید کننده لحاظ شود تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، در شرایطی که کارخانه شن و ماسه شهرداری یاسوج می‌توانست در این برهه حساس به کمک مردم بیاید این واحد هم‌اکنون تعطیل است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi