جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اجرای طرح انتقال گاز به روستاها خانه‌کِت و قَشَم‌قاوی دهستان خیر/ ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهر جدید تابناک/ احداث پالایشگاه پارس به اشتغالزایی ختم می‌شود/انتقال فرآورده‌های نفتی از استان هرمزگان به شهرستان فسا و شهر شیراز

اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71142
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

اجرای طرح انتقال گاز به روستاها خانه‌کِت و قَشَم‌قاوی دهستان خیر/ ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهر جدید تابناک/ احداث پالایشگاه پارس به اشتغالزایی ختم می‌شود/انتقال فرآورده‌های نفتی از استان هرمزگان به شهرستان فسا و شهر شیراز

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل  مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

فرهاد طهماسبی

فرهاد طهماسبی نماینده مردم بختگان، نی ریز و استهبان با اشاره به برخی از پیگیری‌های انجام شده در حوزه انتخابیه خود، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت جاده استهبان در بودجه سال جاری در نظر گرفته شد و همچنین قراردادی بین قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی خط راه آهن نی ریز و استهبان بسته شد که طی ماه‌ها ی ابتدایی سال انجام خواهد شد.

طرح انتقال گاز به روستاهای خانه‌کِت و قَشَم‌قاوی دهستان خیر

طهماسبی با اشاره به طرح گازرسانی به مناطق روستایی تاکید کرد: اعتبارات برای تجهیزات بیمارستان استهبان و درمانگاه نی‌ریز سفلی در لایحه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است، طرح انتقال گاز به خانه‌های روستایی در خانه‌کِت و قَشَم‌قاوی دهستان خیر در دستور کار گرفته است و مناطق روستایی استهبان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار می‌گیرند، امیدواریم تا پایان فروردین ماه شاهد گازرسانی به شهرستان‌های استان فارس باشیم.

پروژه مسکن ملی در استهبان پیگیری شد

عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: پروژه مسکن ملی از دیگر اقداماتی بود که در شهر استهبان پیگیر آن بودیم، تسهیل در الحاق به محدوده یک هکتار  زمین در استهبان جهت رفع مشکل تامین زمین به منظور اختصاص به طرح اقدام مسکن ملی اماده کلنگ زنی است، مقرر شد از طریق مستثنیات زمین تامین شود در تلاش هستیم در ماه‌های ابتدای سال شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

پیگیری راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب نی‌ریز 

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب نی ریز وارد مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار شده  که قرارداد استفاده از پساب آن برای صنعت منعقد شده است و همچنین مقرر شد ظرف یک ماه آینده پروژه روگذر شهر نی ریز توسط وزارت راه و شهرسازی استان فارس برای استفاده اهالی این منطقه تعیین تکلیف شود.

حقابه سد چشمه عاشق نی‌ریز پیگیری شد

طهماسبی با اشاره به حقابه سد چشمه عاشق از خلیج فارس گفت: حقابه سد چشمه عاشق نی‌ریز از سال ۹۶ به منظور استفاده بهینه از آب پشت سد و نیز در راستای کمک به تغذیه منابع آب زیرزمینی و همچنین مصارف کشاورزی، عملیات متعددی در این خصوص انجام پذیرفته که آب از این سد بر اساس اولویت بندی رها سازی می‌شود، با پیگیری های صورت گرفته و درخواست‌های شرکت فولاد غدیر نی ریز علاوه بر اختصاص حقابه بخش شرب و کشاورزی پیگیر حقابه بخش صنعت از خلیج فارس برای این سد نیز هستیم.

پروژه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز فارس کلنگ زنی شد

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر کلنگ زنی شد. ایجاد صنایع پیشین و پسین در این منطقه بسیار اهمیت دارد و تلاش داریم با یک برنامه ریزی و زمان‌بندی مشخص به منظور تکمیل زنجیره ارزش در بخش تولید، بتوانیم صنایع مختلف را در این منطقه ایجاد و توسعه دهیم.این پروژه باید به عنوان یک الگو در بین مردم معرفی بشود تا ضمن ایجاد اشتغال باعث درآمدزایی برای افراد بومی باشد.

کلنگ کارخانه  فولاد روهینا پارس در شهرستان بختگان

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد تا پایان فروردین ماه کلنگ کارخانه  فولاد روهینا پارس در شهرستان بختگان اجرایی شود، معادن بختگان به تعاونی دهیاران، تعاونی محلی روستای ده مورد، شرکت عمران و توسعه شهرستان واگذار شوند که چنین موضوعی نیز در مراحل نهایی قرار گرفته است و همچنین تلاش کردیم تا  ۱۵ درصد از درآمد معادن برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان بختگان اختصاص یابد و این مهم نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب شد.

حقابه دریاچه بختگان به ۱۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد

نماینده استان فارس یادآور شد: حقابه مورد نظر دریاچه بختگان از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های صورت گرفته حدودا ۱۰۰ میلیون متر مکعب حقابه بختگان به صورت پلکانی رها خواهد شد.چنانچه آب پشت سد ملاصدرا به میزان کافی برسد دو میلیون متر مکعب از این سد به دریاچه بختگان سرازیر می‌شود.

پروژه آزاد راه اقتصادی و تجاری  لامرد به پارسیان احداث می‌شود

سید موسی موسوی نماینده لامرد و مهر مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پیگیری‌های انجام شده در حوزه انتخابیه خود، گفت: ضمن تلاش‌های صورت گرفته مقرر شد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پروژه آزاد راه اقتصادی و تجاری  لامرد به پارسیان احداث شود، این دو منطقه ویژه اقتصادی دارای امنیت بسیار بالایی به لحاظ صنایع و شرایط استراتژیکی دارند.

موسی موسوی

نماینده مردم لامرد و مهر در ادامه افزود:این کریدور جدید ارتباطی برای جایگاه دو منطقه لامرد و پارسیان  ضرورت بسیاری دارد ،تشریفات اداری این پروژه  به صورت مشارکت میان ایمیدرو، قرارگاه خاتم الانبیا شکل گرفته و آزاد راه به سرانجام رسیده و اماده برای آغازعملیات اجرایی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اجرای این پروژه تاثیر مثبت بسیاری بر رونق  اقتصادی جنوب کشور و همچنین  توسعه صنعتی این دو شهرستان  دارد، در عین حال  تردد مردم دو شهرستان لامرد و پارسیان را تسهیل می‌کند.

ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهر جدید تابناک

موسوی اظهار داشت: شهر جدید تابناک  یکی از پروژه های پراهمیت دیگر در حوزه انتخابیه بنده است که برای اسکان ۵۴ هزار نفر پیش بینی شده و مصوبه وزارت راه و شهرسازی را از دوسال قبل اخذ کرده است، این شهرک متشکل از ۱۰۰هزار هکتار زمین است، آماده سازی و ساخت آن که شامل خیابان بندی، مساجد و تامین زیرساخت‌های آن شامل آب، برق، گاز، تلفن و …. می‌شود، همچنین انعقاد قرارداد برای تامین مالی پروژه میان شهرهای جدید وزارت راه و قرارگاه خاتم صورت گرفته است که آماده سازی اولیه توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام  می‌شود.

موسوی با اشاره  به ساخت واحدهای مسکونی در شهر تابناک تاکید کرد: احداث ۱۹هزار واحد مسکونی در شهرک تابناک  منجر به ایجاد اشتغال و تحول بزرگی در حوزه کسب و کار خواهد شد، صنعت ساختمان می‌تواند تمام ۱۴۰ شغلی که در شهرستان وجود دارد را متحول کند و همچنین منجر به استقرار ۵۴ هزار نفر می شود که شامل اهالی این شهرستان و نیروهای فنی می‌شود. 

آزاد راه شیراز به بوشهرتکمیل شد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز،زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری پروژههای عمرانی استان فارس گفت: در حوزه عمرانی تلاش‌های بسیاری در جهت تکمیل آزاد راه شیراز به بوشهر صورت گرفته است و همچنین تفاهم‌نامه تأمین مالی خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی خط لوله پارس از استان هرمزگان به فارس امضا شد.

احداث پالایشگاه پارس به اشتغالزایی ختم می‌شود 

نماینده مردم شیراز،زرقان افزود: طی جلسات متعدد که نمایندگان با وزارت نفت داشتند به این جمع بندی رسیدند که مراحل احداث پالایشگاه پارس به سرعت انجام شود تا با این اتفاق شاهد اشتغالزایی برای مردم منطقه باشیم. این پروژه  یکی از مهمترین پروژه های استان فارس است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد افتتاح آن باشیم .

جعفر قادری

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی  انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس آغاز شده و علاوه بر تامین آب آشامیدنی جنوب استان شاهد آبرسانی به سایر استان های همجوارنیزخواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی و برطرف کردن مشکلات ترمینال فرودگاه شیراز و بوشهر انجام شده و همچنین  قرارداد بزرگراه کمربندی شهر شیراز به امضا رسیده است و امیدواریم بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیگیر راه اندازی قطعات ۱ تا ۶  آزاد راه شیراز به اصفهان 

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: راه اندازی قطعات ۱ تا ۶  آزاد راه شیراز به اصفهان پروژه دیگری است که ما تلاش می‌کنیم در هفته دولت به بهره برداری برسانیم و قطعات ۷و ۸ را در فرصت‌های بعدی استفاده خواهیم کرد و در بحث واحدهای صنعتی چند واحد کرومیت را داشتیم که انتظار می‌رود هر چه زودتر شاهد آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه دوم استان فارس باشیم.

انتقال فرآورده‌های نفتی از استان هرمزگان به شهرستان فسا و شهر شیراز

حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا و داراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پیگیری‌های انجام شده در حوزه انتخابیه خود، گفت: انتقال فرآورده‌های نفتی از استان هرمزگان به شهرستان فسا و شهر شیراز یکی از پروژه هایی بود که سال‌ها مسکوت مانده بود و برای رعایت پدافند غیرعامل بررسی‌هایی بر روی آن صورت گرفته است.

حجت الله فیروزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه افزود: تفاهم نامه تامین مالی بین وزارتخانه‌های  نفت و اقتصاد و دارایی و همچنین بانک تجارت برای سوخت رسانی به مناطق مختلف استان فارس در حوادث طبیعی منعقد شد که زمان اجرای این پروژه ۴ سال پیش بینی شده و شروع عملیات آن سال ۱۴۰۱ است که براساس اجرای این پروژه خط انتقال نفتی را از هرمزگان به فسا و شیراز می آورد.

انتقال مواد اولیه  گاز اتان را از عسلویه به شهرستان فیروزآباد 

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: احداث واحد پتروشیمی شهرستان فسا پروژه دیگری است که بالغ بر ۱۰ سال مسکوت مانده بود  با اجرای این پروژه مواد اولیه  گاز اتان را از عسلویه به شهرستان فیروزآباد انتقال داده و تبدیل به اتیلن می‌کنند و به شهرستان فسا، داراب و جهرم انتقال و تبدیل به پلی اتیلن می‌شود، همچنین اقدامات اجرایی فرودگاه شهرستان فسا بزودی انجام خواهد شد تا پس از ۲۰ سال تعطیلی، پروازها مجددا راه اندازی شود.

فیروزی در پایان خاطر نشان کرد: دو واحد پلی اتیلن شهرستان فسا و جهرم هر کدام یک واحد درحوزه خود ایجاد شده و آغاز به کار خواهد کرد. تصمیمات ویژه اقتصادی دیگری نیز در سال ۱۴۰۰مصوب شده که در مورد آن با سرمایه گذار بخش خصوصی مذاکراتی صورت پذیرفته و اقدامات اجرایی و تشریفات اداری آن نیز انجام شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi