جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تصمیمات خوب برای محرومیت‌زدایی دیشموک/ از انتقال آب رودسمه تا کارخانه فرآوری نیترات

به گزارش کرونا از دیشموک، سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه با اشاره به سفر استاندار و معاون اقتصادی به بخش دیشموک و روستای رودسمه و سفر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بخش دیشموک گفت: اقداماتی برای رفع محرومیت بخش دیشموک در نظر گرفته شده که اکیپی از مدیران استان با مدیریت معاون اقتصادی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

تصمیمات خوب برای محرومیت‌زدایی دیشموک/ از انتقال آب رودسمه تا کارخانه فرآوری نیترات

به گزارش کرونا از دیشموک، سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه با اشاره به سفر استاندار و معاون اقتصادی به بخش دیشموک و روستای رودسمه و سفر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بخش دیشموک گفت: اقداماتی برای رفع محرومیت بخش دیشموک در نظر گرفته شده که اکیپی از مدیران استان با مدیریت معاون اقتصادی استاندار برنامه تدوین سند توسعه دیشموک را نهایی می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای توسعه دیشموک با پیگیری های استاندار افزود: اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب از رودخانه سمه به اراضی دلی و اسفندان و احداث پل رود سمه اختصاص یافته است.

موسوی با اشاره به فعالیت جهاد کشاورزی در شهرستان کهگیلویه ادامه داد: اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان برای اصلاح کانال آب کشاورزی زمین های رودسمه در نظر گرفته شده تا قبل از فصل برنج کاری مرمت و بازسازی شود.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به دستور استاندار برای آسفالت تمامی جاده‌های کمتر از چند کیلومتر فاصله با جاده اصلی گفت: طبق دستور استاندار هزینه همه جاده‌های روستایی برآورد و برای آنان اعتبار جهت آسفالت در سال جاری اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اختصاص زمین جهت ساخت اورژانس اجتماعی دیشموک افزود: زمین تملک شده و اعتباری برای آن در نظر گرفته شده که در سایر حوزه ها همچون گاز رسانی، کلنگ آن زده شده و به سرعت در حال انجام است.

موسوی با اشاره به تعیین تکلیف معدن نیترات ادامه داد: صاحب امتیاز این معدن به نوعی دنبال فروش امتیاز آن بوده که از محل فروش آن به دنبال منفعت بوده‌اند.

بازرسی از ۳ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد/ ۲۸ تن مواد غذایی معدوم شد
دنبال کنید

فرماندار کهگیلویه با اشاره به تلاش های مسوولان صنعت و معدن، استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای احیای آن گفت: این معدن ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف و یا پیمانکار شروع به کار و یا خلع ید می شود.

وی افزود: دنبال کارخانه فرآوری نیترات هستیم که در صورت راه اندازی معدن نیترات لیراب فاز دوم آن اجرایی می شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۷

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi