چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای پروژه‌های ورزشی نیمه تمام بودجه مشخص شده است

نماینده مردم تهران در مجلس،گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را به ورزش اختصاص داده تا در مرحله اول طرح‌های ناتمام ورزشی کشور تکمیل و به بهره‌برداری برسد‌.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70679
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

برای پروژه‌های ورزشی نیمه تمام بودجه مشخص شده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که به منظور تجلیل از جوانان منتخب شهرستان پردیس، در سالن اجلاس پارک فناوری پردیس و به همت ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: برنامه‌های مجلس برای بهبود فضای کسب و کار به سرانجام رسیده و با تصویب آن مجوز کسب و کار که در گذشته جوانان می‌بایست هفت خوان رستم را برای اخذ مجوز طی می‌کردند تسهیل شده است.

 نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف شدند تا مراحل طولانی اخذ این مجوز را از بین برده و سیستماتیک و از طریق سامانه‌ای مجزا این روند را تسهیل کنند.

لاجوردی با اشاره به طرح‌های مجلس برای حوزه فرهنگ و جوانان، ابراز کرد: حوزه فرهنگ ما یک شبه اصلاح نمی‌شود و مدت زمان زیادی برای اجرای آن نیاز است و طی سال‌های اخیر مسوولان ما از این حوزه غافل بودند.

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی اولویت‌های حوزه فرهنگی و جوانان را شناسایی و در فرصتی محدود با نظرات کارشناسان و نخبگان مسائل و مشکلات را اولویت بندی و مهم‌ترین آن که بحث افزایش جمعیت بود را در اولویت قرار داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: طی دهه گذشته دشمنان تلاش کردند جمعیت کشورمان را کاهش دهند و با شعارهای گوناگون به این حوزه ورود کرده و سازمان‌های جهانی نیز به کمک آنها آمدند.

وی ادامه داد: به آنها دیکته شده بود تا جمعیت را کاهش دهند و این مسوولان دیرهنگام متوجه این موضوع شدند و متاسفانه کاهش رشد نرخ جمعیت کشورمان رتبه اول در دنیا را کسب کرد.

بیم و امیدهای برداشت خوشه‌های طلایی گندم در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

لاجوردی اضافه کرد: متخصصان اعلام کردند که اگر امروز فکری برای افزایش جمعیت نکنیم در آینده‌ای نزدیک کشوری سالمند خواهیم داشت‌.

وی افزود: جوانان در حوزه دفاعی جز نفرات اول هستند و همانگونه که در دفاع مقدس با دستان خالی و فقط با نیروی جوانی مقاومت کردیم امروز هم نیاز به نیروی جوان برای قویتر شدن کشور داریم.

لاجوردی با اشاره به تصویب قانونی ۷۴ ماده‌ای در مجلس، تشریح کرد: این قانون مصوب شد تا برای گِره‌های فرزند آوری و ازدواج جوانان در حد توان و بودجه، اقداماتی اجرا شود و با بررسی موارد مختلف این قانون آماده اجرا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها در حال نگارش آیین نامه این قانون هستند و به صورت کامل این نگارش به اتمام نرسیده است اما اردیبهشت ماه سال آینده فرصت پایانی دستگاه‌ها برای اجرایی کردن این قانون است.

وی با بیان اینکه مسوولان باید از جوانان حمایت کنند، ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را به ورزش اختصاص داده تا در مرحله اول طرح‌های ناتمام ورزشی کشور تکمیل و به بهره‌برداری برسد‌.

لاجوردی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت منظم از اماکن ورزشی و فرهنگی کشور سرکشی کرده و در تمام استانهای کشور نظارت‌ها درحال انجام است زیرا بسیاری از طرح ها ورزشی کشور از ساخت ورزشگاه، استخرها، پارک بانوان و غیره نیمه کاره رها شده است.

وی ادامه داد: در بودجه امسال یکی از مهمترین کارهای صورت گرفته اتمام طرح های نیمه کاره در کشور و سپس ایجاد سالن های ورزشی است.

شرایط اقلیمی نهاوند می تواند به توسعه اقتصادی شهرستان کمک کند
دنبال کنید

لاجوردی اضافه کرد: ورزش برای جوانان یکی از مباحث مهمی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد و در این راه این کمیسیون با تمام توان وارد میدان شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد: کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را به ورزش اختصاص داده تا در مرحله اول طرح‌های ناتمام ورزشی کشور تکمیل و به بهره‌برداری برسد‌./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi