پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سرانه آموزش کرمان  مناسب نیست

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه سرانه آموزشی متناسب با جمعیت و یا تقاضا باید اصلاح شود،گفت: سرانه آموزشی در شهرستان کرمان  مناسب نیست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70460
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

سرانه آموزش کرمان  مناسب نیست

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت  ،محمد رضا پورابراهیمی درآیین کلنگ زنی احداث مدرسه ۴ کلاسه روستای کهنوج مدیم افزود: آنچه که نگرانی ما را افزایش داده این است که سرانه آموزشی شهرستان کرمان از سرانه استان پایین تر است و این وضعیت قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه محقق نمی شود مگر انسان از نظر فکر، علم و دانش توسعه پیدا کنند بیان داشت: توسعه؛ زیرساخت های مادی و فیزیکی ندارد بلکه هر کسی که به علم و دانش بیشتری دسترسی داشته باشد قدرتمند تر و توسعه یافته تر است و دنیا امروز این را اثبات کرده است.

پورابراهیمی به زورگویی و رفتار استکباری برخی از کشورهای دنیا اشاره و تصریح کرد: این کشورها در طول تاریخ به دانش هایی دست پیدا کرده اند که اکنون این دانش ابزاری شده برای سوء استفاده از دیگر کشورها که البته ما دانش را برای استفاده صحیح می خواهیم.

وی گفت: امروز کشوری که بیشترین ظرفیت علمی را داشته باشد می تواند مقتدرانه عمل کند و امروز قدرت به امکانات اقتصادی و مشابه آن بستگی ندارد بلکه به توانمدسازی جامعه مرتبط است.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی از نگرانی های دشمن طی سال اخیر این بوده که جمهوری اسلامی ایران به دانش های عمیق و وسیع دست یافته که کشورهای دیگر فکرش را هم نمی کردند.

وی اظهار داشت: دانشمندانی در مدارس کشور تربیت شده اند که امروز افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و افراد بااستعداد زیادی در مناطق محروم کشور رشد یافته اند و امروز به کشور خدمت می کنند.

بخشداران از اعمال حاکمیتیِ خلاف قانون پرهیز کنند/ نتیجه مخالفت بخشداران با شوراها و دهیاری ها چیزی جز ضرر به مردم نیست
دنبال کنید

پورابراهیمی مدرسه سازی و ایجاد فضای آموزشی مناسب را یکی از وظایف مسئولان دانست و گفت: دسترسی آسان به فضای آموزشی برای کودکان، نوجوانان و جوانان وظیفه ما است.

وی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که نشست هایی را با وزیر آموزش و پرورش و نوسازی مدارس که هماهنگی کامل با مجلس دارند برگزار کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مصوباتی در صحن مجلس داشتیم که اگر اجرایی شود می تواند  عدم تعادل را در این بخش برطرف کند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است حداقل شاخص ها در استان کرمان متناسب با میانگین کشور باشد و این برای ما قابل قبول نیست به عنوان نماینده مردم نمی توانم بپذیرم سرانه ها اینقدر تفاوت داشته باشند.

پورابراهیمی گفت: یکی از مباحثی که باید پیگیری کنید آموزش در فضای مجازی است که مجبور شدیم به دلیل شرایط کرونا به آن تن بدهیم مه باعث شد دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند که این موضوع باید باربرگزاری حضوری دانش آموزان در مدارس به طور جدی جبران شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطمئنیم سال آینده مبالغ بسیار خوبی برای آموزش و پرورش خواهیم داشت ما در برنامه ششم  نیزحکم داشتیم.

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مدرسه سازی بیان کرد:تا کنون در شهر کرمان ساخت هشت مدرسه با ۲۸ هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد. 

وی  تاکید کرد: مدیران نواحی یک و دو نیز باید تلاش کنند تا با یک برنامه کوتاه مدت ظرف ۲ سال آینده مشکلات سرانه آموزشی در شهرستان کرمان نیز بر طرف شود.

شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی در شهرستان فارسان/ قاتل به هلاکت رسید
دنبال کنید

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این هزینه ها در کنار انتفاعی که از نظام تعلیم و تربیت عاید کشور می شود هیچ است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi