جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فعالیت شورای فرهنگی نباید منحصر به نماز جمعه باشد

به گزارش کرونا از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در جلسه شورای فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان که با حضور جمعی از علمای اهل سنت و مسئولان دفاتر شهرستانی نهاد برگزار شد ضمن گرامیداشت اعیاد و بیان فضیلت‌های ماه شعبان گفت: ماه شعبان دومین مرحله برای کسب آمادگی ورود به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70391
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

فعالیت شورای فرهنگی نباید منحصر به نماز جمعه باشد

به گزارش کرونا از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در جلسه شورای فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان که با حضور جمعی از علمای اهل سنت و مسئولان دفاتر شهرستانی نهاد برگزار شد ضمن گرامیداشت اعیاد و بیان فضیلت‌های ماه شعبان گفت: ماه شعبان دومین مرحله برای کسب آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان است و باید از این ماه پر فضیلت نهایت بهره را ببریم.

امام جمعه زاهدان، هدف از تشکیل شورای فرهنگی در سطح استان را ایجاد بستری برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری علمای هر منطقه در حوزه فعالیت‌های دینی، مذهبی، نمازهای جمعه، امامان جمعه، مساجد و عیدگاه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت شورای فرهنگی استان نباید منحصر به نماز جمعه باشد زیرا افراد حاضر در شورا جمعی از علمای بزرگ و معتمد منطقه هستند که باید در سایر عرصه‌ها نیز نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نمازهای جمعه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی است اما باید توجه داشت که کارهای فرهنگی دیگری هم وجود دارد که نیازمند ارائه طرح و برنامه است تا با هم‌فکری برای خدمت به مردم گام برداریم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خواستار تنظیم آیین‌نامه و شرح وظایف شورای فرهنگی استان و سایر شهرستان‌ها شد و اظهار داشت: شورای فرهنگی استان باید در جهت پیشنهاد، انتصاب، عزل، جایگزینی ائمه جمعه متوفی و از طرفی ارتقاء کمی و کیفی جایگاه نماز‌جمعه نقش‌آفرینی کند و به دنبال آن هستیم تا تصمیم گیری‌ها با نگاه واسع و دایره اختیارات بیشتری صورت گیرد. 

وی ادامه داد: انتصاب ائمه جمعه حکمی حکومتی است که انجام این کار با تنفیذ اختیار از جانب مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد اما جمع معتمد و کارشناسان ما در این جهت علمای منطقه هستند.

هفت هزار میلیارد ریال به ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
دنبال کنید

لازم به ذکر است در پایان این نشست حکم انتصاب مولوی بیجارزهی به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر سوران توسط آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اعطا شد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi