جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟

به گزارش کرونا از یاسوج، تلفات و حوادث رانندگی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۴ درصد افزایش داشت و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۱ نفر در جاده‌ها و محورهای روستایی و برون شهری جان خود را از دست دادند که تعدادی از آنان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70353
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

کرونا :

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟

به گزارش کرونا از یاسوج، تلفات و حوادث رانندگی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۴ درصد افزایش داشت و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۱ نفر در جاده‌ها و محورهای روستایی و برون شهری جان خود را از دست دادند که تعدادی از آنان اتباع کشور افغانستان هستند.

اما چه عواملی موجب افزایش حوادث رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است؟عابد محمدی معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عدم جداسازی خطوط بزرگراه، افزایش قاچاق اتباع بیگانه و افزایش تردد خودروهای شوتی را از جمله افزایش تلفات و حوادث رانندگی عنوان کرد.

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟ 6

 

اما فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: بر اساس داده‌های آماری بالای ۲۰ هزار تصادف در محورهای مواصلاتی و درون شهری استان رخ می‌دهد در حالی که میانگین کشوری کمی بیش از ۱۶ هزار مورد است.۴ هزار فقره تصادف از میانگین کشوری بالاتر است که رتبه پنجم کشور را داریم و یک زنگ خطر جدی است.

سردار کیقباد مصطفایی سه عامل جاده، خودرو و انسان را عامل اصلی در تصادفات دانست و عنوان کرد: جاده‌های استان شرایط خاصی دارند و همواره آبستن حوادث هستند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد وسیله نقلیه را دیگر عامل افزایش تلفات رانندگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه عمده خودروهای مورد استفاده از استانداردهای لازم برخودار نیستند که عامل مهمی در افزایش تلفات به شمار می‌رود.

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟ 7

 

مصطفایی عامل انسانی را دلیل سوم در بروز تصادفات و تلفات رانندگی دانست و گفت: این مورد را همواره تذکر داده‌ایم‌ و تنها موردی است که می‌توانیم در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشیم.

پرداخت تسهیلات بانکی طبق نظام تامین مالی زنجیره‌ای به بنگاه‌های تولیدی
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه تصادفات حوزه شهری کاهش یافته اما در مجموع آمار تلفات بالا است، گفت: خودروهای شوتی را نباید نادیده بگیریم، کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های جنوبی همجوار بوده و محل گذر کالای قاچاق است و این اتفاق نامیمون خسارت زیادی را به استان وارد کرده است، اقدامات زیادی برای کاهش پدیده شوتی‌ها انجام دادیم اما اینکه کسی ادعا کند این پدیده را از بین برده واهی و پوچ است.

مصطفایی از یک مطالبه ۵ ساله خبر داد و گفت: انداختن همه تقصیرات پدیده قاچاق به دوش پلیس منصفانه نیست چند سال است که در دو شورای مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیر پست‌های ایست و بازرسی هستیم مصوبه ثابت و سیار آن را هم گرفتیم اما

مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا پیگیر ایجاد پست‌های ایست و بازرسی بوده‌ایم و مصوبه ملی آن را هم گرفته‌ایم که باید به صورت ثابت و سیار راه‌اندازی و فعال شود اما خبری نشده است.

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟ 8

 

وی یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات در استان را تردد خودرو‌های حامل کالای قاچاق عنوان کرد و افزود : نیروی انتظامی در حوزه پلیس راه و همچنین پلیس امنیت اقتصادی اقدامات لازم را انجام داده و در جا‌هایی هم که لازم بوده این اقدامات تشریح شده است.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای سنجش جوامع بشری زیرساخت‌های ترافیکی است، ادامه داد : آیا پلیس می‌تواند با ۱۰ دوربین سامانه مانیتورنیگ پایش انجام دهد، در استان کدام زیرساخت فراهم شده است، در حالی که در بقیه استان‌ها تا ۴۰۰ دوربین کار رصد و پایش را انجام می‌دهد.

افتتاح سه مسجد در دیشموک با حضور خیرین موسسه الزهرا(س)اصفهان+تصاویر
دنبال کنید

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارها گفتیم که شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد باید از زیرساخت‌های ترافیکی برخودار  باشد کارهای صورت گرفت اما مطلوب نیست.

اما معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از حوادث و تلفات جاده‌ای گفت: این مسئله را به شورای تامین هم ارجاع دادیم تا چاره‌اندیشی کنند.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به بالا بودن تلفات و حوادث رانندگی علی‌رغم تلاش‌های پلیس راهور گفت: عمده تلفات مربوط به شوتی‌ها و کسانی است که اتباع بیگانه را به صورت غیرمجاز جابه‌جا می‌کنند است.

افزایش نگران کننده تلفات رانندگی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ علت بالا رفتن حوادث چیست؟ 9

 

وی عنوان کرد: برایم جای سوال است چگونه ۱۸ تبعه افغانستانی در یک پژو جا شدند؟ وقتی این تعداد در یک پژو هستند تصادف می‌شود و ۷_۸ نفر جان خود را از دست می‌دهد و آمار حوادث و تلفات استان بالا می‌رود.

حاجی‌زاده عنوان کرد: علی‌رغم همه اقداماتی که در حوزه زیرساخت‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و راه‌ها صورت گرفته آمار تلفات و حوادث رانندگی بالا است که باید برای این موضوع فکر اساسی شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi