شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال/ میوه‌های بی‌کیفیت به مبدا عودت داده شود

به گزارش کرونا از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در بازدید سرزده از سازمان صمت با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، گفت: سازمان صمت و بخش صنعت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اهمیت بسیار بالایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70221
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

لزوم تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال/ میوه‌های بی‌کیفیت به مبدا عودت داده شود

به گزارش کرونا از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در بازدید سرزده از سازمان صمت با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، گفت: سازمان صمت و بخش صنعت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اهمیت بسیار بالایی در بحث اشتغالزایی در این حوزه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، منابع دولتی و استفاده از ظرفیت بنیادهای مختلف برای ایجاد اشتغال باید در دستور کار دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت قرار بگیرد، افزود: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش صنایع و معادن هستند، باید بستر لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی افزود: تلاش برای توسعه و کاهش نرخ بیکاری موثر نبوده است، باید موانع پیش‌روی تولید و سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری برطرف شود، بروکراسی اداری باعث بی‌انگیزگی در بین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود.

هیچ اعتباری در حوزه تسهیلات اشتغال نباید برگشت بخورد

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر در بحث تولید در کشور خودکفا شویم، قطعا تحریم‌ها نیز بی‌اثر می‌شود، باید موانع پیش‌روی تولید در کشور برطرف شود، ایجاد شغل کمتر از ساخت مسجد نیست.

وی با بیان اینکه هیچ اعتباری در حوزه تسهیلات اشتغال نباید برگشت بخورد، توضیح داد: در پیگیری موضوعات نباید تنها به نامه‌نگاری اکتفا شود، باید موضوعات مهم به‌صورت حضوری پیگیری شود و این پیگیری نیز مستمر باشد.

امتیاز معادن غیرفعال سلب شود

حیدری با اشاره به اینکه ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: باید پروژه‌های بخش صنعت از این پروژه‌ها تفکیک شود، اگر معدنی فعال نیست طبق روال اداری امتیاز آن سلب و به فرد دیگری واگذار شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی هفته بسیج را تبریک گفت
دنبال کنید

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید ادارات صنعت، معدن و تجارت در تمامی شهرستان‌ها تقویت شود، بیان کرد: اگر ادارات شهرستانی تقویت شود، میزان مراجعات به مرکز کاهش پیدا می‌کند، برخی شهرستان‌ها هنوز اداره صمت در آن‌ها مستقر نشده است.

وی تاکید کرد: مدیران در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها موجب می‌شود تا مشکلات به‌درستی احصا شود و بتوان تصمیم‌گیری صحیحی برای حل آن‌ها داشت.

نظارت بر بازار در ایام پایانی سال تشدید شود

حیدری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا، معیشت مردم را تحت تاثیر تبعات خود قرار داده است، باید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال تشدید شود، امسال نظارت‌ها باید مضاعف شود و تمامی دستگاه‌ها در بحث نیروی انسانی و خودرو، سازمان صمت و جهاد کشاورزی را یاری کنند، می‌توان از ظرفیت نیروهای بسیجی نیز برای بازرسی‌ها استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در استان مشروط بر افزایش کیفیت نان بود، گفت: باید بازرسی بر حوزه نان افزایش پیدا کند، گزارشات حاکی از این است که کیفیت نان در استان رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه باید درج قیمت بر روی کالاها مورد توجه بازرسان قرار بگیرد، بیان کرد: بحث کیفیت میوه شب عید باید مورد توجه مسئولان امر باشد، اگر میوه از کیفیت لازم برخوردار نیست به مبدا عودت داده شود، همچنین انبارداری محصولات بر اساس استانداردها باشد.

حیدری در پایان عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع در ادارات به‌صورت جدی مورد تاکید بخش‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م

تکذیب خبرسرقت لوله های شرکت نفت درشهرستان گچساران
دنبال کنید


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi