شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت تجاری مرز باشماق در دستور کار قرار بگیرد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس،گفت: با راه‌اندازی مناطق آزاد بانه و مریوان، کردستان روی ریل توسعه قرار خواهد گرقت‌.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69969
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

استفاده از ظرفیت تجاری مرز باشماق در دستور کار قرار بگیرد

شیوا قاسمی‌پور  در  گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در تشریح جلسه شورای اداری استان کردستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: وجود نیروهای مستعد و توانمند یکی از ظرفیت‌های خوب کردستان بوده که می‌توان با استفاده و توجه به آن، این استان را در مسیر پیشرفت قرار داد.

 نماینده مردم مریوان و سروآباد در  مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه کردستان ظرفیت‌های خدادای بسیار خوبی برای توسعه دارد، گفت: دولت، مجلس و همه مسئولان باید در کنار هم و متحدانه در راستای پیشرفت کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه کردستانی‌ها مردمانی سخت‌کوش، نجیب و همراه نظام هستند، تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود دنبال این نباشیم که جایگاه برای خود تثبیت کنیم بلکه باید از فرصت مسئولیت در راستای رضایتمندی حق‌تعالی و خدمت‌گذاری به مردم گام بداریم.

وی با اذعان به اینکه بیکاری یکی از مشکلات مهم استان کردستان است، افزود: با راه‌اندازی منطقه آزاد بانه و مریوان می‌توان این دغدغه مردمی را برطرف کرد.

قاسمی‌پور با وجود ۲۲۰کیلومتر مشترک و مراودات فرهنگی با عراق می‌توان شرایط جذب سرمایه‌گذاری را فراهم‌کرد، بیان کرد: وقتی اشتغال ایجاد شود، روز به روز امنیت پایدار ارتقا خواهد یافت و می‌توان کردستان را روی ریل توسعه قرار داد.

وی با اذعان به اینکه ظرفیت‌های زیادی همچون مرز باشماق و سیران‌بند و بازارچه‌ها در استان کردستان مغفول مانده است، اظهار کرد: دولت و مجلس با کمک و همراهی یکدیگر از این ظرفیت منطقه آزاد بانه و مریوان برای توسعه این دیار تلاش خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه زحمات و رایزنی‌هایی برای ایجاد مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد بانه و مریوان انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم این اتفاق به کام مردم شیرین و مشکلات کنونی مردم برطرف شود.

نشست علنی 27 فروردین ماه مجلس آغاز شد
دنبال کنید

قاسمی‌پور با ابراز تاسف از اینکه هرگاه اسم کردستان آورده شده، مسئولان حرف از محرومیت و کم‌برخورداری می‌زنند، یادآور شد: باید با استفاده از منطقه آزاد بانه و مریوان این محرومیت برچیده شود./

پایان پیام
 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi