شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گره‌ فرش راور آن را متمایز از سایر فرش‌ها کرده‌ است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس،گفت:گره‌ فرش راور آن را متمایز از سایر فرش‌ها کرده‌ است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69446
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

گره‌ فرش راور آن را متمایز از سایر فرش‌ها کرده‌ است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رضا پورابراهیمی در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بیان کرد: فرش راور قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد و در کشور بارها از آن نام برده شده و در حوزه‌های جهانی هم نامی از آن وجود دارد و در مزایده‌های جهانی شرکت داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس  شورای اسلامی در خصوص فرایند کامل تولید فرش در شهر راور گفت: بخش عمده‌ای از این فرایند در داخل خود شهر راور است و کارگاه‌هایی که برای رنگرزی، نقشه و غیره است در همین شهر است.

وی در رابطه با زیرساخت‌هایی که در شهر راور فراهم شده است توضیح داد: خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و کارگاه‌های تولید فرش راور زبانزد خاص و عام است.

پورابراهیمی با اشاره به کیفیت نقوش و بافت شهر راور تصریح کرد: گره‌ای که در فرش راور می‌خورد آن را متمایز از سایر فرش‌ها کرده است که زحمت بسیار زیادی هم دارد.

وی در رابطه با شهر کرمان نیز توضیح داد: کرمان نگین استان هست و در برخی مسائل مانند پته و شال شهرت جهانی دارد؛ همچنین یک مزیت بسیار مهم تامین مواد اولیه‌ صنایع‌دستی در این استان هست.

پورابراهیمی از فعالیت طرح دوم مجموعه شرکت مس شهید باهنر از سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: توافقی با مدیرعامل شستا و مجموعه نمایندگان داشتیم و طرح دوم مجموعه شرکت مس شهید باهنر از ابتدای سال آینده با ظرفیت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کندکه این موضوع سبب ایجاد اشتغال بسیاری شده است.

آبرسانی به حدود ۲ هزار روستای حوزه انتخابیه ممکن شد/ پیگیر دریافت حقابه هورالعظیم و شادگان هستیم
دنبال کنید

وی در رابطه با شهرستان راین نیز تشریح کرد: قدمت سه هزار ساله ساخت چاقو در این شهرستان زبانزد است؛ همچنین ارگ راین که تاریخ و پیشینه شهر کرمان را به تصویر می‌کشد بسیار قدمت‌دار است.

پورابراهیمی ادامه داد: در بازاری که درون ارگ راین هست یکی از صنایع همین چاقوسازی است.

وی ابراز کرد: بنده هم به نوبه خود تقاضا دارم درخواست ثبت‌ ملی اجابت شده و این سه شهر مصوب شوند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi