چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

محروم کردن مردم استان سیستان و بلوچستان از امتیاز فرزندآوری در آزمون استخدامی پذیرفته نیست

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس گفـت: محرومیت مردم استان سیستان و بلوچستان از امتیاز تاهل و فرزندآوری در آزمون استخدامی پذیرفته نبوده و مسئولان مربوطه حتما باید نسبت به این موضوع تجدید نظر کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69051
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

محروم کردن مردم استان سیستان و بلوچستان از امتیاز فرزندآوری در آزمون استخدامی پذیرفته نیست

اسماعیل حسین زهی، در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ در خصوص شروط مندرج در دفترچه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ گفت هم اکنون دفترچه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ صادر شده و در بخشی از این دفترچه ذکر شده که در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای تأهل و هر فرزند ۲ امتیاز و مجموعاً حداکثر تا ۱۰ امتیاز به امتیاز محتسبه آزمون کتبی داوطلبان اضافه می‌شود، اما متاسفانه در اقدامی عجیب در صفحه ۵ دفترچه سازمان سنجش تصبره ای آمده که بر اساس آن امتیازات مذکور برای استان‌هایی لحاظ می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل داوطلب بالای ۲/۵ نباشد!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با بیان اینکه موضوع حمایت از فرزند آوری و ضرورت توجه به افزایش جمعیت کشور، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس بوده است، اما متاسفانه با لحاظ چنین تبصره ای در دفترچه آزمون استخدامی یکی از مشوق های فرزندآوری نادیده گرفته می‌شود و از طرفی تنها استانی که مشمول چنین تبصره‌ای می‌شود استان سیستان و بلوچستان بوده که نرخ باروری اش بالای ۲٫۵ است. با توجه به اینکه این استان به لحاظ نیروی انسانی نیز بسیار محروم بوده شیطنتی از سوی برخی افراد صورت گرفته تا مردم را نسبت به نظام بد بین کند. تبصره مذکور برخلاف منویات مقام معظم رهبری و عدالت بین همه آحاد جامعه در بحث فرزندآوری است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس تصریح کرد: با چنین برنامه‌هایی انگیزه های فرزند آوری از بین رفته و روز به روز جمعیت کشورمان به سمت سالمندی حرکت می‌کند. استان سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور بوده که متاسفانه با وجود این تبصره داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی در این استان پهناور از امتیازات تاهل و تعداد فرزند محروم می‌شوند. لذا مسئولان مربوطه حتما باید نسبت به تبصره مذکور تجدید نظر کنند تا انگیزه مردم برای فرزندآوری که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده از بین نرود./

طرح ارتقاء ۳شهر کمالشهر، ماهدشت و محمدشهر به شهرستان در کمیسیون سیاسی دولت تائید شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi