جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم حمایت از راه‌اندازی پژ‌وهشکده‌های علمی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بابیان اینکه حمایت از راه‌اندازی پژ‌وهشکده‌های علمی در دستور کار قرار بگیرد،گفت: اگر پژوهش‌های درست و متقنی داشته باشیم، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان می‌توانند بر مبنای داده‌های علمی دقیق تصمیم‌گیری کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68507
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

کرونا :

لزوم حمایت از راه‌اندازی پژ‌وهشکده‌های علمی

به گزارش خبرگزاری  خانه ملت ،فاطمه محمدبیگی در بازدید از مرکز جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با اشاره به تلاش مدافعان حوزه سلامت برای مقابله با تهدیدات بهداشتی از جمله کرونا اظهار داشت: بنابراین انتظار ما این است که مدیران دولت در مسیر پاسخگویی به مطالبات کادر بهداشت و درمان جدی‌تر از گذشته ورود کنند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قزوین پر از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در حوزه پزشکی و داروسازی است، اضافه کرد: به همین خاطر یکی از مطالبات جدی ما از وزارت بهداشت و درمان راه‌اندازی دانشکده‌های داروسازی و طب مکمل است. بنابراین باید از ظرفیت متخصصان بومی استان بیشتر استفاده کنیم؛ چرا که برخی از این نیروها در کشور کم‌نظیر هستند.

محمدبیگی ادامه داد: امروز در استان قزوین بزرگ‌ترین صنایع و کارخانجات تولید دارو قرار دارند که با توجه به هزینه استان برای احداث این کارخانه‌ها منطقی‌ترین حالت این است که نیروهای مورد نیاز این واحدهای تولیدی دارو از طریق مراکز دانشگاهی استان تأمین شود. چون برای ایجاد تحول در مراکز تحقیقات و توسعه این شرکت‌ها نزدیکی به یک دانشکده داروسازی اهمیت حیاتی دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بی‌توجهی به حوزه پژوهش و پیشگیری هزینه بار بیماری‌ها در کشور را بالا برده است، گفت: متأسفانه برخی وقت‌ها اطلاعاتی ارائه می‌شود که ایرادهایی دارد و به همین خاطر باید بخش پژوهش در ساختار وزارت بهداشت و درمان تقویت شود.

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال به ورزش خوزستان از محل اعتبارات ارزش افزوده
دنبال کنید

محمدبیگی افزود: اگر پژوهش‌های درست و متقنی داشته باشیم، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان می‌توانند بر مبنای داده‌های علمی دقیق تصمیم‌گیری کنند و به این ترتیب اثرگذاری تصمیم‌ها افزایش یافته و روند بهبود مشکلات حوزه بهداشت و درمان تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان به شدت از راه‌اندازی مراکز فناوری و پژوهشکده‌های علمی حمایت می‌کند. زیرا این پژوهشکده‌ها در کنار مسئله‌یابی و آسیب‌شناسی مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان نقش اصلی را در رفع این آسیب‌ها دارند. به همین خاطر دولت هم باید از ایجاد این پژوهشکده‌های علمی بیشتر حمایت کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi