پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزشگاه تعمیرات موبایل در استان تهران

ماشین های ظرفشویی از دیروز تا امروز ماشین ظرفشویی دستگاهی برای شستن اتومات ظرف های کثیف هست که در سال ۱۸۸۶ توسط خانم جوزفین کاکرن اختراع شد و چند سال بعد در نمایشگاهی در شیکاگو امریکا در سال ۱۸۹۳ این اختراع خود را به نمایش گذاشت. هدف ساخته شدن این دستگاه این بود که ظروف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68272
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

کرونا :

آموزشگاه تعمیرات موبایل در استان تهران

ماشین های ظرفشویی از دیروز تا امروز

ماشین ظرفشویی دستگاهی برای شستن اتومات ظرف های کثیف هست که در سال ۱۸۸۶ توسط خانم جوزفین کاکرن اختراع شد و چند سال بعد در نمایشگاهی در شیکاگو امریکا در سال ۱۸۹۳ این اختراع خود را به نمایش گذاشت.
هدف ساخته شدن این دستگاه این بود که ظروف کثیف را شسته و تمیز کند تا کار انسان را راحت تر کند و انسان ها دیگر برای شستن ظرف هایشان زحمت زیادی نکشند، البته این اختراع بیشتر مناسب استفاده در رستوران ها هست، زیرا در رستوران ها ظروف زیادی کثیف میشوند که شستن آن همه ظرف کمی حوصله سر بر و خسته کننده است، در همین راستا ماشین ظرفشویی مناسب رستوران ها هست، اما امروزه در اکثر خانه ها یک ماشین ظرفشویی وجود دارد.
این ماشین ها اکثر ظرف ها نظیر بشقاب ها و لیوان ها و قاشق، چنگال،چاقو و.. را با مکانیزمی شبیه به ماشین لباسشویی میشورد و به انسان زحمت زیادی بابت شستن ظرف ها نمیدهد.

انواع ماشین های ظرفشویی

۳ نوع ماشین ظرفشویی تا امروز ساخته شده است که هر کدام کاربرد های مختلفی دارد، ماشین هایی نوع اول ماشین های توکار نام دارد که در داخل کابینت های آشپزخانه نصب میشوند و قابلیت جابجایی ندارند و ساکن هستند، ماشین ظرفشویی های نوع دوم ماشین ظرفشویی های ایستاده هستند که بیشتر مناسب رستوان ها هست زیرا ظرفیت و حجم بیشتری دارد و به صرفه است تر از این است که از این نوع ماشین ظرفشویی در جایی دیگر مثل اشپزخانه منزل استفاده شود.
و نوع سوم ماشین ظرفشویی های رومیزی هستند که سبک تر از باقی مدل ها هست و جابجایی این ماشین راحت تر هست، مناسب آشپزخانه منزل هست و به نسبت اندازه و حجمی که دارد مناسب منزل می باشد.

دهبانی پور: رسانه ها به وظایف خود در عرصه انتخابات عمل کنند
دنبال کنید

ماشین ظرفشویی از چند بخش تشکیل شده است؟
قفسه : این بخش همانطور که از اسم آن پیداست جاییست برای قرار دادن ظروف خود جهت شستشو، هر ماشین بسته به مدل خود قفسه هایی دارد که ظروف خود را باید در آنجا بگذارید.

مخزن : در مدل های استیلی و پلاستیکی موجود میباشد که بسته به مدل دستگاه و نوع دستگاه شما متفاوت میباشد.

آب گرمکن ظرفشویی : معمولا با آب گرم ظروف بهتر شسته میشود و چربی زدایی و کثیفی ظروف بهتر از روی ظروف پاک میشوند، ماشین ظرفشویی های جدید این تکنولوژی را در خود جای داده اند تا ظروف را به آبی گرم بشورد.

بخش الکترونیکی‌ : این بخش بسیار مهم و البته امروزه پر کاربرد است، ماشین ظرفشویی های امروزی با استفاده از تکنولژی وای فای و اینترنت اشیا میتوانند به موبایل صاحبانشان متصل شده و صاحبان دستگاه با استفاده از این تکنولوژی میتوانند به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد، و ظروف را هوشمند با اخرین تکنولوژی های روز میشورد.

صرفه جویی در مصرف آب : اکثر دستگاه های ظرفشویی قابلیتی دارند که در مصرف آب به نسبت به ظرف شستن دستی صرفه جویی میکند و مقدار خاصی آب مصرف میکند باعث صرفه جویی در مصرف آب میشود.

خشک کن ظروف : این فناوری هم مثل ماشین های لباسشویی است که بعد از شستن لباس ها بصورت اتومات لباس ها را خشک میکند، دقیقا به همین صورت در ماشین ظرفشویی نیز به همین شکل ظروف پس از تمام شدن شستشو بصورت اتومات خشک میشوند.

آموزشگاه تعمیرات موبایل در استان تهران 3
بازوی آب پاش خطی 
سالها این مشکل برای استفاده کنندگان ماشین ظرفشویی وجود داشت که ظروف بصورت کامل شسته نمیشد، اما امروزه با تکنولوژی آب پاش خطی این مشکل رفع شده، بازوی آب پاش خطی طوری طراحی شده است که با فشاری فوق العاده زیاد تمام قسمت های موجود در ظرف را در بر بگیرد و با اطمینان خاطر تمام قسمت های ظروف کامل تمیز میشوند.

از دستاوردهای خودباوری و پاسخ به بدعهدی‌ها تا امید به مذاکرات وین در روزهای پایانی دولت
دنبال کنید

سخن پایانی 

در این مقاله ما بصورت مختصر و مفید به معرفی ماشین ظرفشویی و تکنولوژی های که این دستگاه امروزه دارد صحبت کردیم، این دستگاه یک اختراع خیلی مهم محسوب میشود زیرا به زندگی آسان تر انسان ها کمک بسزایی میکند، امروزه میتوانید انواع اقسام این دستگاه بسیار با ارزش را در اندازه ها و مدل های مختلف سفارش دهید و استفاده کنید.
کار با این دستگاه ها بسیار آسان است و زحمت زیادی ندارد و مزیت مهم این دستگاه صرفه جویی در مصرف هست که خیلی امروزه نیازمند صرفه جویی هستیم در هر کجای دنیا و در هر موردی میبایستی صرفه جویی انجام بدهیم بخصوص در مورد آب که سرمایه ای هست که هیچ چیز جای آن را نمیگیرد.

https://ir-repair.com/article/specialized-boards-repair-training/

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi