چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرستان بروجن در حال صنعتی شدن است

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه توقف و ایستایی بزرگترین مسئله در زمینه تولید است،گفت: شهرستان بروجن در حال صنعتی شدن است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67784
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

شهرستان بروجن در حال صنعتی شدن است

 به گزارش  خبرگزاری  خانه ملت،حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری در نشست با صنعتگران، فعالان اقتصادی و اصناف شهرستان بروجن به منظور بررسی و رفع مشکلات آن‌ها اظهار داشت: رونق اقتصادی هر کشوری بستگی به تولید دارد، جایی که تولید وجود ندارد ،شاهد رکود اقتصادی آن کشور هستیم، باید دانست گلوگاه توسعه کشورها تولید است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه بتوان تولید را بیشتر افزایش داد، می‌توان ضریب نرخ بیکاری را کم کرد ودر تامین آرامش و رفاه برای مردم نقش‌آفرین بود، بزرگترین آفت به کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته توقف واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به بزرگترین مشکل در حوزه تولید گفت: توقف و ایستایی بزرگترین مسئله در زمینه تولید است، نباید گذاشت این چرخه متوقف شود که تلاش دولت جدید نیز همین است.

جعفری بیان داشت: بزرگترین مشکل دولت‌ها عدم تناسب بین منابع و مصارف است که عدم وجود تراز منطقی بین این دو موجب کسری بودجه شده و این مسئله موجب روی آوردن دولت‌ها به استقراض از بانک مرکزی می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: استقراض از بانک مرکزی بزرگترین عامل تورم است، مجلس هیچ تعارفی با دولت ندارد و زمزمه انتقادات مجلس به دولت و وزرا شروع شده است، دولت تصمیم دارد استقراض را صفر کند که راه‌هایی را هم پیشنهاد داده است.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر خط قرمز دولت عدم استقراض از بانک مرکزی است باید منابع جدیدی غیر از فروش نفت در نظر بگیرد، یکی از منابع در نظر گرفته شده مالیات است البته مالیات از اقشار آسیب‌پذیر و واحدهای ضعیف معنایی ندارد لذا اخذ مالیات از خانه‌های خالی، ماشین‌های لوکس، افزایش سرمایه و فراریان از مالیات جزو برنامه‌های دولت است.

پیگیری تکمیل مزار شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا و سربندی مزار شهدای کوته کومه
دنبال کنید

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات به کشورهای دیگر و قیمت‌گذاری درست حامل‌های انرژی برای هلدینگ‌های بزرگ کشور از جمله برنامه‌های دیگر دولت برای جبران کسری بودجه است.

جعفری با اشاره به اینکه شهرستان بروجن در حال صنعتی شدن است، افزود: باید دو مورد مهم را در شهرستان در نظر گرفت اول اینکه با محدودیت منابع آب چه مقدار این شهرستان صنعتی شود و دومین نکته اینکه نباید هرگز بروجن را با مدل توسعه غلط تخریب کرد چرا که آیندگان ما را مورد نکوهش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به ایجاد پارک پتروشیمیایی در شهرستان بروجن، تصریح کرد: این پارک پتروشیمیایی  با اشتغال مستقیم ۳ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷ هزار نفر ایجاد خواهد شد که معضل بیکاری را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وقتی سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کند مشکلات را از سر راه برداشت البته توسعه در شهرک‌های صنعتی بروجن بسیار قابل توجه بوده و زمین و زیر ساخت این شهرک‌ها بسیار مطلوب است، بزرگترین پست برق ایجاد شده است که این قابل تقدیر و تشکر از مسئولان قبلی بوده چرا که صنعت بدون برق پایدار معنا ندارد در مورد آب هم اقدامات لازم در حال انجام است‌.

جعفری با تاکید بر مانع‌زدایی در زمینه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: نخستین زیرساخت برای صنعت، جاده‌ها هستند که تمامی مبادی خروجی و ورودی استان چهار خطه شده است، زیرساخت‌های شهرستان بروجن هم در حال کامل شدن هستند، باید مسئولان موانع سرمایه‌گذاری را کنار بزنند و اجازه ندهند سرمایه‌گذار پشیمان شود./

اتحادیه های اروپایی هیچ کمکی به کشور ما نمی کند/تنها راه نجات بشریت تفکر بسیجی است.
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi