جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گلستان زیرساخت‌های کافی برای سرمایه‌گذاری ندارد

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس با بیان اینکه بودجه‌ استان گلستان متناسب با نیازهای موجود نیست،گفت: گلستان زیرساخت‌های کافی برای سرمایه‌گذاری و توسعه را ندارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67451
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

گلستان زیرساخت‌های کافی برای سرمایه‌گذاری ندارد

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، رضا آریانپور درباره وضعیت زیر ساخت های استان گلستان اظهارداشت: از زمان انتزاع گلستان از مازندران تا کنون، پایه بودجه‌ای استان گلستان متناسب با محرومیت‌ها و نیازهای موجود نیست و اگر هم افزایش سنواتی در بودجه دیده می‌شود با توجه به ضعیف بودن پایه بودجه‌ای استان، عملا افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم اندک گلستان از بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: بودجه استان براساس شاخص‌های جمعیتی حتی نسبت به استان‌های همجوار نیز پایین‌تر است و مجمع نمایندگان این موضوع را هم در نشست با مسئولان دولتی و هم در مجلس متذکر شده و پیگیر افزایش سهم‌بری استان در لایحه بودجه سال آینده هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های منابع مالی که دولت با آن مواجه است، بیان داشت: با توجه به کسری بودجه و شرایط اقتصادی که دولت با آن مواجه است، دست دولت برای افزایش قابل توجه بودجه چندان باز نیست اما سعی می‌کنیم از منابع مختلف، بتوانیم سهم بیشتری برای استان جذب کنیم.

آریانپور ادامه داد: در شرایط کنونی که با کسری بودجه مواجه هستیم دولت تلاش می‌کند تا اعتبارات هزینه‌ای و جاری و حقوق کارکنان و غیره را به موقع تامین کند و به تبع آن اعتبارات عمرانی و توسعه‌ای کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط برخی استان‌ها مانند گلستان که زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارند، مشکلات بیشتری خواهند داشت.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گلستان زیرساخت‌های کافی برای سرمایه‌گذاری و توسعه را ندارد این در حالی است که در سال‌های گذشته خیلی از استان‌ها زیرساخت‌های خود را در حوزه آب، برق، طرح‌های هادی و غیره تامین کردند.

آمادگی کامل تیم امداد جهت اعزام به محل سقوط هواپیما/ادامه پیگیری عملیات به شرط مساعد شدن هوا در محل سانحه
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان به دلیل کمبود بودجه در زیرساخت‌ها هم مشکل دارد و هرچقدر تلاش کنیم و حتی ردیف اعتباری برای برخی پروژه‌ها بگیریم اما به علت کسری و کمبود بودجه، تخصیصی نخواهیم داشت.

آریانپور در پایان یادآورشد: با توجه به شرایط استان گلستان و محرومیت‌هایی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند لازم است دولت برای رفع محرومیت‌ها نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi