شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنیاد شهید رسالت بسیار عظیمی دارد

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه خاطرات تمام مادران و همسران شهدا باید ثبت و ضبط شود، از رسانه‌ها و نویسندگان خواست این رسالت عظیم را برعهده بگیرند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67331
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار در آیین تکریم از مادران و همسران شهدای یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) دارای ویژگی‌های بسیار عظیم و بزرگی هستند و اینکه سالروز وفات آن حضرت به روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده نشان از اهمیت جایگاه مادران و همسران شهدا دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حضرت ام‌البنین(س) علاقه بسیار خاص و ویژه‌ای نسبت به ائمه اطهار(ع) داشت و معصومین(ع) هم به ایشان علاقه زیادی داشتند گفت: حضرت ام البنین(س) نماد ایثار، صبر و بردباری است و این نماد امروز در جامعه ما و در عصر انقلاب اسلامی، مادران و شهدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بارز این ایام سبب شد که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند امت امروز ما از امت زمان پیامبر برتر و والاتر هستند.

جوکار گفت: مادران و همسران شهدای ما بسیار شجاع، ایثارگر و انقلابی بودند و مادرانی داریم که چند فرزند خود را فدا کردند و می‌گفتند اگر فرزند دیگری هم داشته باشیم تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز در دنیا اگر نگاه کنیم هیچ کسی را جز همسران و مادران شهدا نمی‌توانیم به عنوان الگوی برتر برای خودمان پیدا کنیم چرا که همه آنها با تاسی به حضرت زینب(س) صبر زینبی پیشه کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که امروز ما در جهان امنیت داریم و به عنوان یک قدرت برتر شناخته می‌شویم به دلیل پرورش انسان‌هایی در دامان پاک مادران و همسران شهداست که امروز امنیت‌ساز کشور شده‌اند.

نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی اهواز؛ مطالبه برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه
دنبال کنید

جوکار با تاکید بر اینکه خاطرات مادران و همسران شهدا باید زنده بماند تصریح کرد: بنیاد شهید رسالت عظیمی دارد که این گنجینه عظیم را به گونه‌ای مکتوب کند که برای نسل‌های آینده باقی بماند.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تاسف است که خیلی از مادران و پدران و همسران شهدا از میان ما رفتند ولی خاطرات آنها ثبت و ضبط نشد.

وی اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها و نویسندگان رسالت ثبت خاطرات مادران و همسران شهدا را برعهده بگیرند و نگذارند این گنجینه ارزشمند از دست برود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی هم در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار داشت: اکثر وصیت‌نامه شهدا این جمله را داشت که امام را یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه همراه ولایت بودن و ولایت‌مداری توصیه اصلی اکثر شهدا بود تصریح کرد: توصیه دوم شهدا سفارش به نماز و توجه ویژه داشتن نسبت به این فریضه الهی است.

وی گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که راه شهدا را ادامه دهند و آرمان‌های آنها را در جامعه پیاده کنند و در واقع به گونه‌ای حرکت کنند که آرمان‌های شهدا و امام شهدا حفظ و عمل شود.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید وصیت نامه شهدا را همیشه بخوانند و عمل کنند گفت: هر یک از ما به ویژه مسئولان اگر راه و مسیر شهدا را عمل نکنیم و بر اساس سفارش‌ها و سیره آنها حرکت نکنیم خیانت کرده‌ایم.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هم در این مراسم اظهار داشت: تعداد کل همسران شهدای استان یزد ۷۸۷ نفر بوده است.

نیروی انتظامی عذرخواهی و با افراد خاطی برخورد کند
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر از همسران شهدای استان یزد در قید حیات هستند عنوان کرد: در کنار هر موفقیتی در طول تاریخ وجود داشته که نمونه بارز آن در واقعه کربلا و زندگانی مبارک سایر معصومین(س) است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران هم مادران و همسران شهدا نقش بسیار مهمی در پیروزی حق بر باطل داشتند.

در این مراسم که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از تعدادی مادران و همسران شهدای یزد تجلیل شد./

پایان  پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi