سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیش‌بینی عید مرگبار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/تودیع و معارفه‌هایی که بوی مرگ می‌دهد!

به گزارش کرونا از یاسوج، یکصد و هفتاد و پنجمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی استاندار برگزار شد. در این نشست محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اکنون در یک آرامش قبل از طوفان قرار داریم با توجه به اینکه یک بیمار امیکرونی می‌تواند ۱۰ نفر را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67296
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

پیش‌بینی عید مرگبار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/تودیع و معارفه‌هایی که بوی مرگ می‌دهد!

به گزارش کرونا از یاسوج، یکصد و هفتاد و پنجمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اکنون در یک آرامش قبل از طوفان قرار داریم با توجه به اینکه یک بیمار امیکرونی می‌تواند ۱۰ نفر را مبتلا کند به مثابه بمب نوترونی می‌ماند که یک کشور در سریعترین زمان ممکن درگیر این ویروس خواهد شد در کشورهایی که امیکرون شایعه شده سه برابر دلتا و آلفا مردم آن کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شاید امیکرون مرگ و میر کمتری داشته باشد اما با توجه به رشد ۳ برابری باید مرگ یک و نیم برابری آن را نسبت به آلفا و دلتا پیش بینی کنیم افزود: اگر به این مرز برسیم هم کشور و هم استان و به خصوص شهرستان کهگیلویه دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم ۱۵ بهمن به بعد از نظر بستری وضعیت حادی در استان داشته باشیم گفت: پیش بینی عید مرگباری را خواهیم داشت و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیک امیکرون را تجربه خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه امیکرون در سنین پایین‌تر درگیری ایجاد می‌کند یادآور شد:  متاسفانه اینکه هنوز فرزندان زیر ۱۲ سال خود را در کشور واکسینه نکرده‌ایم و اینگونه جامعه را در خواهد نوردید.

وی افزود: خواهش من این است که تصمیم قاطعانه در استان گرفته شود زیرا خطر جدی بوده باید تجمعات را در استان کم کنیم در مدارس بیشتر به سمت فضای مجازی برویم.

از طلبگی تا مدیریت حوزه علمیه/یک نخبه گمنام در سنگر دفاع از ارزش های دینی
دنبال کنید

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث دیگر هم تودیع و معارفه‌ها در استان است که اکنون تعداد آن بسیار شده و شکل خوبی هم ندارد پیش بینی این است تا عید ۵۰ تا ۶۰ جلسه تودیع و معارفه داشته باشیم که همین باعث دغدغه جدی شده و باید محدودیت ها را تا آنجا که می‌توانیم جدی بگیریم تا پیک امیکرون ملایمت بیشتری داشته باشد اما در این که وارد پیک خواهیم شد شکی نیست.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi