سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

خواب زمستانی پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش/گره ترافیکی تبریز کورتر شد

تقاطع غیر همسطح ارتش پروژه‌ای که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد اما به دلیل ناتوانی پیمانکار در اجرای این پروژه به خواب زمستانی رفته است. به گزارش کرونا، پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش، همان پروژه‌ای است که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد اما حالا با گذشت ۱۸

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67189
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

کرونا :

خواب زمستانی پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش/گره ترافیکی تبریز کورتر شد

تقاطع غیر همسطح ارتش پروژه‌ای که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد اما به دلیل ناتوانی پیمانکار در اجرای این پروژه به خواب زمستانی رفته است.

به گزارش کرونا، پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش، همان پروژه‌ای است که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد اما حالا با گذشت ۱۸ ماه از آغاز عملیات اجرایی، چیزی به جز ترافیک سنگین را به ارمغان نیاورده است.

وضعیت بلاتکلیف این پروژه و به درازا کشیدن اتمام آن، ناشی از ناتوانی پیمانکار و عدم عمل به تعهدات است که چنین پروژه مهمی را در کلانشهر تبریز، به حال خود رها کرده است و گذشته از تضییع حقوق شهروندان، چهره نازیبایی به کلانشهر تبریز بخشیده است.

افتتاح پروژه نیمه اول سال ۱۴۰۱

معاون فنی و عمرانی سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: وجود معارض در محدوده پروژه و جابجایی تأسیسات زیرزمینی و عدم تأمین اکیپ اجرایی از طرف پیمانکار مجری و مشکلات مالی پیمانکار برای تأمین متریال و مصالح مورد نیاز از علل کند بودن عملیات اجرایی می‌باشد.

خواب زمستانی پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش/گره ترافیکی تبریز کورتر شد

امیرعلی کامرانی ادامه داد: مبلغ اولیه قرارداد پیمانکار ۳۷.۵ میلیارد تومان می‌باشد و در بودجه سالانه شهرداری منطقه ۳ تبریز در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعدیل، بودجه مورد نیاز برای اتمام پروژه حدوداً ۷۰ میلیارد تومان خواهد بود.

کامرانی بیان کرد: در صورت اجرای پروژه بر اساس برنامه زمانبندی اصلاحی، افتتاح پروژه نیمه اول سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی سازمان عمران شهرداری کلانشهر تبریز در پایان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه تا به حال حدود ۲۹ درصد می‌باشد.

عدم عمل به تعهدات از سوی پیمانکار

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای کلانشهر تبریز  گفت: از دلایل عمده تأخیر در عملیات اجرایی پروژه غیر همسطح پل ارتش، عدم تعهدات به موقع از سوی پیمانکار مربوطه است.

روح اله رشیدی ادامه داد: سه پروژه مهم در کلانشهر تبریز به طور همزمان به یک پیمانکار واگذار شده است و از سویی پیمانکار مربوطه را به دلیل مطالعات و پیش‌بینی‌های موجود در اجرای این پروژه ناتوان کرده است.

وی افزود: شهرداری به شیوه‌های مختلفی در پی حمایت‌های ویژه از جمله افزایش ۵ درصدی پیش پرداخت‌ها و پیش بینی تسهیلات در این پروژه‌هاست تا موجب تسریع در عملیات اجرایی شود اما به خاطر ضعف بنیه پیمانکار، عملاً شاهد تسریع پروژه غیرهمسطح پل ارتش نیستیم.

رشیدی بیان کرد: از شهرداری خواستار دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حقوق و ایجاد اختلال در زندگی مردم شده‌ایم تا هر چه سریع‌تر تکلیف این پروژه مشخص شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای کلانشهر تبریز افزود: اگر پیمانکار توانایی انجام چنین پروژه‌ای را ندارد بهتر است این پروژه را فسخ کند.

وی ادامه داد: پل شهید فروزنده، پروژه غیر همسطح ارتش و روگذر دیزل آباد- رسالت به یک پیمانکار واگذار شده است.

ترافیک سنگین و مشکلات نیروهای امدادی در کلانشهر تبریز

یک کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه گفت: نیروهای امدادی در ترافیک‌های سنگین فقط تا حدی می‌تواند از آژیر استفاده کند و زمانی که راهی وجود ندارد از دست سایر رانندگان نیز کاری بر نمی‌آید.

حبیب حسینقلی زاده ادامه داد: تا زمانی که ترافیک در مسیرها افزایش می‌یابد و از سویی مسیرهای جایگزین نیز وجود ندارد تا از شدت ترافیک بکاهد، نیروهای امدادی نیز بالطبع با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

وی افزود: نیروهای امدادی زمانی که در ترافیک‌های سنگین می‌مانند با دیر رسیدن، همواره ناسزا می‌شنوند و حتی درگیری‌هایی نیز رخ می‌دهد.

وجود مشکلات بسیار به هنگام انتقال بیمار به بیمارستان ارتش

حسینقلی زاده بیان کرد: همواره زمانی که اقدام به احداث یک خیابان و یا پروژه جدیدی می‌شود از احداث مسیرهای جدید و پیش بینی‌های ترافیکی خبری نیست.

این کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه در پایان گفت: همواره در این مسیر، ترافیک سنگینی وجود دارد و نیروهای امدادی به هنگام انتقال بیمار اورژانسی به بیمارستان ارتش، سختی و مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند.

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در پروژه غیرهمسطح ارتش

دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز  گفت: پروژه غیر همسطح ارتش حدود ۳۰ پیشرفت فیزیکی دارد و آنچه که اکنون در حال رایزنی است، تسریع در اتمام این پروژه است.

احد صادقی ادامه داد: اتمام پروژه غیرهمسطح ارتش بنابر اعلام شهرداری کلانشهر تبریز، تا پایان فروردین ماه سال آتی خواهد بود اما احتمال اینکه تا پایان خرداد ماه سال آتی ادامه یابد وجود دارد.

وی افزود: اتمام پروژه غیرهمسطح ارتش تا پایان خرداد ماه و اتمام پل شهید فروزنده نیز، تا پایان شهریور ماه سال آتی خواهد بود.

صادقی بیان کرد: تأمین بودجه پروژه غیرهمسطح ارتش، با توجه به صورت وضعیت ارائه شده انجام می‌گیرد و مشکل مالی نیز خوشبختانه در این پروژه مرتفع شده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: تلاش شهرداری بر این است تا پروژه غیرهمسطح ارتش را پایان فروردین ماه سال آتی به اتمام برساند.

پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش از یاد رفته است

یکی از شهروندان تبریزی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح ارتش به حال خود رها شده است و بیشتر روزها هیچ عملیاتی در این پروژه انجام نمی‌گیرد گویا اتمام این پروژه همانند سایر پروژه‌ها از یاد خواهد رفت.

اسدی ادامه داد: ترافیک سرسام آور در این خیابان، ما را کلافه کرده است و متأسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی برای رفع ترافیک در این مسیر انجام نگرفته و گویا قرار هم نیست این ترافیک به پایان برسد.

وی افزود: آینده پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارراه ارتش نیز همانند پروژه میدان آذربایجان و مقبره الشعراء مشخص نیست و جالب است پروژه‌ای که قرار بود از بار ترافیکی کلانشهر تبریز بکاهد، حالا موجب ایجاد ترافیک سنگینی شده است.

ترافیک سنگین در این مسیر غیر قابل تحمل است

یکی از رانندگان تاکسی نیز گفت: رانندگان تاکسی و حتی مسافران از ترافیک سنگین در این مسیر گله دارند که چرا تاکنون دردی دوا نشده و همانند سایر پروژه‌های ناقص در کلانشهر تبریز، وعده‌های گوناگونی برای اتمام این پروژه به گوش می‌رسد.

قربانی ادامه داد: این حجم از ترافیک برای رانندگان تاکسی به صورت روزانه غیر قابل تحمل است و مشخص نیست این وضعیت تا چه روزی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وضعیت این پروژه حاکی از عدم توانایی است که بر خلاف اتمام این پروژه، چهره نازیبایی به شهر بخشیده است و کاری به جز تماشا از دست مسئولین ذی ربط بر نمی‌آید.

حالا بعد از گذشت ۱۸ ماه از عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه ارتش، آینده این پروژه چندان مشخص نیست و در میان وعده‌های گوناگون برای اتمام، روزگار خود را سپری می‌کند. شهروندان تبریزی با گذشت روزها از وضعیت نامشخص و هم‌چنین ترافیک سنگین در این مسیر ناراضی هستند و منتظر اتمام این پروژه به انتظار نشسته‌اند.

منبع: مهر

انتها ی خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi