جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مردم سیل‌زده هرمزگان نیاز جدی به وسایل گرمایشی دارند/ضرورت لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از وقوع احتمالی سیل در هفته آینده

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، با بیان اینکه مردم سیل‌زده این منطقه به دلیل سردی هوا نیاز جدی به وسایل گرمازا دارند افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در هفته آینده باید برای ممانعت از وقوع سیل مجدد به سرعت بستر رودخانه‌ها لایروبی شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66996
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

مردم سیل‌زده هرمزگان نیاز جدی به وسایل گرمایشی دارند/ضرورت لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از وقوع احتمالی سیل در هفته آینده

حسین رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح خسارات ناشی از وقوع سیل در استان هرمزگان به بخش‌های کشاورزی، منازل مسکونی، زیربناهای شهری و روستایی، گفت: به دنبال وقوع این سیل حدود ۳ هزار منزل مسکونی در شهرستان‌های میناب و رودان دچار آب گرفتگی شدند و متاسفانه وسایل زندگی مردم از بین رفت. همچنین در بخش کشاورزی هم کشت و محصولات کشاورزان از بین رفت و هم به چاه‌ها و تجهیزات آبیاری مدرن خسارات جدی وارد شد.

۵۰۰ خانوار آسیب‌دیده از سیل در کمپ‌های اضطراری اسکان داده شده‌اند

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این سیل در حوزه زیربنایی به شبکه راه‌های روستایی و شهری آسیب جدی وارد کرد، کما اینکه پل‌ها شکسته و در مسیر میناب به بشاگرد و میناب به هشتبندی و توکهور و رودان به زیارت علی و بخش بیکا به شبکه‌های توزیع برق آسیب جدی وارد شده است، همچنین ارتباطات از طریق تلفن همراه با اختلال مواجه شده است. کما اینکه تلفن در شهرستان رودان به دلیل قطعی فیبر حدود دو روز قطع بود.

وی تصریح کرد: قطع آب در پی آسیب به شبکه‌های آبرسانی از دیگر مشکلاتی بوده که تعداد زیادی از روستاهای این منطقه با آن مواجه شده بودند اما با تلاش‌های تیم‌های تعمیرات، مشکل آب، برق و شبکه ارتباطی روستاها حل شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی در مجلس، خاطرنشان کرد: ما برای بیش از ۵۰۰ خانوار از طریق برپایی کمپ‌های اضطراری شرایط اسکان موقت را فراهم کردیم و در تلاش هستیم تا خساراتی که به زندگی مردم وارد شده است، رفع شود.

اتصال بیش از ۳۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات در شهرستان تفتان
دنبال کنید

نیازهای کنونی مردم سیل‌زده هرمزگان

وی افزود: متاسفانه هوای این منطقه رو به سردی می‌رود و مردم سیل‌زده نیاز جدی به وسایل گرم‌کننده همچون لباس، پتو، موکت، چراغ والور، نایلون و بسته‌های غذایی دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد:  مسئولان از جمله رییس جمعیت هلال احمر کشور، رییس سازمان امداد و نجات از همان دقایق اول بعد از وقوع حادثه  در منطقه حضور پیدا کردند و متعاقب آن وزرای نیرو و کشور نیز به نمایندگی از رییس جمهور از این منطقه بازدید کردند و به سرعت جلسات ستاد مدیریت بحران برگزار شد، همچنین استاندار هرمزگان به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده سرکشی کرد.از سوی دیگر هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه‌های جهادی، بسیج، نیروی انتظامی و سپاه انقلاب اسلامی هم در حال ارائه خدمات به مردم آسیب‌دیده از سیل هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است هفته آینده در این منطقه شاهد بارندگی باشیم، لازم است مسیرها و بستر رودخانه‌ها لایروبی شوند چرا که بسیاری از رودخانه‌ها به دلیل تجمع گل و لای و رویش درختان جنگلی دچار انسداد هستند و مسیر آب به سمت بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی مردم انحراف پیدا کرده است، بنابراین لازم است ماشین‌آلات بیشتری به این منطقه فرستاده شوند تا ظرف مدت باقی مانده تا بارندگی هفته آینده لایروبی رودخانه‌ها آغاز شده که از بروز خسارات جدید به این استان جلوگیری شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi