پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرح انتقال آب خلیج فارس از رفسنجان به کرمان نیازمند اعتبار

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس از رفسنجان به کرمان نیازمند اعتبار است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66990
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

طرح انتقال آب خلیج فارس از رفسنجان به کرمان نیازمند اعتبار

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی زاهدی با اشاره به جلسه اخیر اعضای هیئت رئیسه فراکسیون جنوب با میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان این سازمان اظهار داشت: جلسه خوبی بود و در این جلسه مباحث مشترک بین استان‌های جنوبی کشور از جمله موضوع آب، خطوط ریلی و زیرساخت‌های جاده‌ای بررسی شد.

نماینده مردم کرمان در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه همچنین مباحث مربوط به استفاده از سود خالص شرکت‌های بزرگ دولتی که در این استان‌ها هستند نیز مطرح شد تا بتوانیم صندوق توسعه ملی پیشرفت و عدالت را از نظر مالی تامین کنیم تا بتواند پروژه‌های بزرگ این استان‌ها را انجام دهد  تصریح کرد: در این جلسه به توافقاتی رسیدیم و مقرر شد کارگروهی تشکیل شده و این مسائل مشترک را بررسی و راهکار اجرایی کند.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب خلیج فارس از رفسنجان به کرمان به طول ۹۰ کیلومتر به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مقرر شده بود که ۴۰۰ میلیارد آن از محل اعمال ماده ۵۶ تامین اعتبار شود افزود: متاسفانه با پیگیری‌های انجام شده در این جلسه مشخص شد با وجود قول وزارت نیرو از دو ماه قبل هنوز مدارک مربوط به اعمال ماده ۵۶ به سازمان برنامه بودجه فرستاده نشده است.

زاهدی با اشاره به اینکه مقرر شد تا یک هفته آینده معاون وزارت نیرو این مدارک را ارسال کند گفت: امیدواریم وزارت نیرو به تعهدات خود در این حوزه عمل کند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که ۳۰۰ میلیارد اعتبار این پروژه نیز در بودجه درج شود که نامی از آن برده نشده است افزود: در این جلسه مقرر شد که از محل اعتبار ۱۲ هزار میلیاردی انتقال آب شرب که وزارت نیرو ۳۰۰ میلیارد آن به استان کرمان اختصاص داده شود./

هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری با علمای اهل سنت سراوان دیدار کردند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi