جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه رشد و ریزش مو بعد از کاشت مو

کاشت مو یک عمل زیبایی به حساب می‌آید که امروزه در ایران از محبوبیت زیادی برخودار است. علت این مسئله هم به شیوع بالای ریزش مو و طاسی به خصوص در مردان است؛ گرچه بانوان نیز در بسیاری از موارد از این عمل زیبایی استفاده می‌کنند. اما برخلاف عقیده بسیاری از افراد، کاشت مو عملی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66856
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

کرونا :

نحوه رشد و ریزش مو بعد از کاشت مو

کاشت مو یک عمل زیبایی به حساب می‌آید که امروزه در ایران از محبوبیت زیادی برخودار است. علت این مسئله هم به شیوع بالای ریزش مو و طاسی به خصوص در مردان است؛ گرچه بانوان نیز در بسیاری از موارد از این عمل زیبایی استفاده می‌کنند. اما برخلاف عقیده بسیاری از افراد، کاشت مو عملی است که نتیجه کوتاه مدت ندارد و یک پروسه نسبتاً طولانی مدت است. رشد مو بعد از کاشت مو یک فرایند طولانی اما مداوم است که گاهاً باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای مددجویان می‌شود. همچنین ممکن است تعجب کنید که ریزش مو بعد از کاشت مو  نیز ممکن است و اگر مراقبت‌های ضروری انجام نشود، ممکن است نتایج عمل به طور کُلی از دست برود.

کسانی که عمل کاشت مو را انجام می‌دهند باید طبق اصول و دستورالعمل‌های خاصی از موهای کاشته شده مراقبت کنند. شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، به نتایج بادوام و فوق العادی برسید. لطفاً تا انتها با ما همراه شوید.

نحوه رشد و ریزش مو بعد از کاشت مو 3

رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است؟

همانطور که گفتیم یکی از نگرانی‌های افرادی که پیوند مو را انجام می‌دهند زمان و شرایط رشد مو بعد از کاشت مو است. بنابراین برای کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، یا اینکه به تازگی از عمل پیوند مو استفاده کرده‌اند بسیار مهم است که در این باره آگاهی کافی داشته باشند.

در مورد رشد موها بعد از کاشت باید گفت که این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به ژنتیک، روش کاشت مو، کیفیت کاشت مو و … اشاره کرد. مهم‌ترین فاکتور روشی که برای کاشت مو انتخاب کرده اید و تناسب آن با شرایط فیزیکی شماست؛ به طوری که اگر از یک روش مناسب استفاده کرده باشید، قطعاً سریع‌تر رشد موها را می‌بینید و نتیجه می‌گیرید.

همانطور که می‌دانید در هنگام کاشت مو از بانک موی فرد که اغلب پشت سر است به عنوان مخزن پیوند مو استفاده می‌شود. بانک مو محلی است که موها فولیکول‌های قوی دارند که در برابر ریزش مقاوم‌اند؛ هر چند که این موها هم به خصوص بعد از کاشت ممکن است دچار ریزش شوند. در انتقال فولیکول‌های مو به محل ریزش، حساسیت کار بالاست و اگر این عمل به درستی انجام شود رشد موها حالت طبیعی خودش را پیش می‌گیرد. وقتی که می‌گوییم کاشت مو به خوبی انجام شود، منظورمان تخصص پزشک، روش کاشت مو و نحوه اجرای آن است.

با درست انجام دادن عمل پیوند مو، احتمال ریزش مو بعد از کاشت مو کمتر است و نتایج بسیار بادوام‌تر خواهد بود. کاشت مو نیز مثل هر عمل زیبایی دیگری عوارضی دارد که پزشکان و متخصصان با روش‌هایی سعی بر کاهش این عوارض دارند. ریزش مو بعد از کاشت مو یکی از مهم‌ترین عوارض کاشت مو می‌باشد که مقابله با آن نیازمند اطلاعات کافی و رعایت دستور العمل‌های خاصی است.

راهکارهای تولید و اشتغال بررسی شد/ دستور رییس جمهور به وزیر کشور برای گزارش کرونا نیوز اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات سالم و قانونی، برخورد با تخلفات امنیتی و بازداشت تعدادی از فعالان رسانه‌ای/ باید از اقدام غیرقانونی نهادهایی که حق مداخله در انتخابات را ندارند، بطور جدی جلوگیری شود
دنبال کنید

دوره‌های رشد مو چگونه طی می‌شوند؟

رشد مو بعد از کاشت مو با دوره رش مو در حالت طبیعی تفاوتی ندارد و به هر حال موها باید مراحلی را برای رشد طی کنند. به طور طبیعی ریزش فولیکول‌ها در مردان و زنان رخ می‌دهد اما سپس این موها مدتی بعد شروع به رشد می‌کنند. در واقع ریزش و رویش‌های مداوم در موها وجود دارد که باعث می‌شود فرسودگی در موها رخ ندهد و سلامت موها حفظ شود. همچنین باید گفت که ریزش موها در فصل پاییز و بهار که دما و میزان نور به یکباره تغییر می‌کند، بیشتر است.

اما ریزش موها زمانی نگران کننده است که مقدار ریزش با مقدار رویش برابر نباشد. بنابراین حتی ریزش مو بعد از کاشت مو می‌تواند طبیعی باشد و این به شرایط شما بستگی دارد. در ادامه به مراحل دوره رشد مو می‌پردازیم.

  • مرحله تلوژن : مرحله تلوژن به مرحله خواب و استراحت مو معروف است. در این مرحله تارهای مو به مدت سه ماه استراحت می‌کنند و تنها به طول آنها افزوده می‌شود. به گفته محققان همین الان ۱۴% از موهای من و شما در این مرحله قرار دارند.
  • مرحله آناژن : آناژن مرحله اصلی رشد موها است که به طور میانگین ۳ سال به طول می‌انجامد.در این دوره زمانی موها رشد می‌کنند و اغلب موها در این مرحله قرار دارند.
  • کاتاژن : کاتاژن مرحله ریزش مو است. در این مرحله که بعد از آناژن قرار دارد، فولیکول‌های مو دچار ریزش می‌شوند و تارهای جدید مو رویش می‌یابند. این مرحله به دوره جایگزینی مو نیز معروف است و همواره تعداد محدودی از موها در این مرحله قرار دارند؛ به طور طبیعی روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزند که در مرحله کاتاژن قرار دارند.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

رشد مو بعد از کاشت مو مراحل مختلفی دارد که بر اساس زمان طبقه بندی می‌شوند. در طول یک سال بارها ریزش و رشد مو اتفاق می‌افتد و در نهایت ریشه یا فولیکول مو تقویت می‌شود. بنابراین ریزش مو بعد از کاشت مو اگر با رویش مجدد همراه باشد، برای ثبات موهای کاشته شده لازم است. تغییر و تحول‌های فولیکول‌های مو بعد از کاشت مو بسیار زیاد است که شامل:

  • هفته اول : در هفته اول بعد از کاشت مو علائمی مثل قرمز شدن و نقطه نقطه شدن محل کاشت و برخی موارد دیگر مثل التهابات جزئی رخ می‌دهد. این علائم کاملاً طبیعی هستند و نشانه‌ای از رشد و ریزش مو در آنها دیده نمی‌شود.
  • هفته دوم :‌دو هفته بعد از کاشت مو ریزش‌های مقطعی آغاز می‌شوند و علائمی مثل بی حس شدن جزئی ناحیه کاشت رخ می‌دهد. ریزش مو بعد از کاشت مو در این زمان نگران کننده نیست و این جزئی از روند طبیعی عمل است.
  • ۱ تا ۳ ماه بعد : در این دوره ریزش مو کاهش می‌یابد و موهای ریخته شده دوباره به صورت کرک مانند و نازک رویش می‌یابند و رشد می‌کنند. این موها به مرور زمان تقویت می‌شوند و ریشه محکم‌تری پیدا می‌کنند.
  • ۵ تا ۶ ماه بعد :‌پس از این مدت رویش موهای کاشته شده به حد قابل قبولی می‌رسد و موها ضخامت پیدا می‌کنند. در این مرحله موهای کاشته شده تقریباً طول مناسبی دارند و پر پشت تر می‌شوند؛ در واقع اغلب افراد در این دوره زمانی نتایج کاشت مو را می‌بینند.
  • ۱۰ ماه بعد : پس از ده ماه فولیکول‌های مو در ناحیه کاشت پر پشت می‌شوند و اگر عمل به خوبی انجام شده باشد، فرد نتایج دلخواه خود را می‌بیند. بیشتر موهای کاشته شده در این مرحله ریزش پیدا نمی‌کنند و دوره‌های رشد طبیعی خود را که قبلاً توضیح دادیم، طی می‌کنند.
  • ۱ سال بعد : پس از یک سال موهای کاشته شده کاملاً طبیعی می‌شوند و آثار کاشت مو به کمترین میزان خود می‌رسد. در این مرحله تارهای مو رشد خود را به صورت عادی ادامه می‌دهند و اگر نتایج کاشت قابل قبول باشد، کاملاً مشخص است. پس از یکسال نواحی که قبلاً در سر مددجو خالی بوده‌اند پرپشت می‌شوند و فرد از داشتن موهای خود لذت می‌برد؛ موهایی که مصنوعی نیستند و حالت بسیار مناسبی دارند.
«سبلان پارچه» به صاحب اصلی‌اش بازگشت
دنبال کنید

عکس کاشت مو به روش SUPER FUE

ریزش مو بعد از کاشت مو

همانطور که گفتیم ریزش مو به خودی خود نگران کننده نیست؛ بلکه زمانی این ریزش نگران کننده می‌شود که مقدار رویش موها با ریزش برابر نباشد. کاشت مو روشی است که افرادی برای جبران کم پشتی و طاسی مو استفاده می‌کنند. اما ریزش مو بعد از کاشت مو نیز دیده می‌شود و این مسئله در کسانی که به تازگی عمل پیوند مو را انجام داده‌اند نگران کننده است.

این ریزش مو بعد از کاشت مو بخشی از روند بهبود است و نشانه آسیب موهاست. موهای کاشته شده آسیب می‌بینند، رویش می‌یابند، تقویت می‌شوند و ثبات پیدا می‌کنند. البته ممکن است بعد از کاشت مو، برخی موهای کاشته شده برای همیشه از بین ببرند که این به عوامل مختلفی مثل مهارت پزشک، روش کاشت مو و مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. در این مرحله مراقبت از موها برای کاهش ریزش‌های دائمی و تقویت موها ضروری است.

این ریزش‌ها تحت عنوان عوارض کاشت مو نیز شناخته می‌شوند که باید از عود کردن آن جلوگیری کرد. در سایر مطالب سایت به نکاتی در مورد عوارض کاشت مو و روش‌های مقابله با آنها اشاره می‌کنیم. از توجه شما سپاسگزاریم.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi