جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آخرین جزئیات از وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دنا

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت : تیم های امداد و نجات کوهستان این استان همچنان در حال صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم هفت نفره کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66047
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

آخرین جزئیات از وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دنا

آخرین جزئیات از وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دنا 

مدیرعامل این جمعیت از گرفتار شدن یک تیم هفت نفره کوهنوردی در ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حین صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند. 

سید امان الله جهانبین شامگاه جمعه در گفت و گو با رسانه ها بیان کرد: طی تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن هفت نفر کوهنورد اهل استان فارس در ارتفاعات قله دنا بلافاصله اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به طرف محل گرفتار شدن کوهنوردان حرکت نموده و در حین صعود به ارتفاعات قله دنا می‌باشند . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ارتباط برقرار شده از طریق پیامک و تماس تلفنی توسط فرمانده تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعضای گروه کوهنوردی گرفتار شده دربخشی از ارتفاعات دنا به نام کل خرمن و همچنین ارتباط با رئیس هیات کوهنوردی استان فارس خوشبختانه  هر هفت نفر کوهنورد در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حال اجرای کمپینگ و برپایی چادر در همان منطقه جهت شب مانی تا رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر می باشند . 

اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در حال حاضر در ارتفاعات منطقه تنگ نول در حین صعودبه محل (کل خرمن)می باشند .
 
جهان بین اعلام داشت: تیم دوم امداد نجات کوهستان نیز به جهت پشتیبانی در پایگاه امدادو نجات کوهستان شهرستان دنا مستقر شده است و آماده انجام عملیات می باشد تا با تمام توان و به سرعت عملیات امداد نجات  به  پایان رسد . 

کتابت قرآن کریم توسط 300 نفر از اساتید و دانشجویان علوم پزشکی قم
دنبال کنید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر درپایان اشاره داشت ارتفاع منطقه ای که این تیم به دلیل برف وکولاک در آن گرفتارشده است نزدیک به  چهار هزار متر است.

فرماندار دنا  هم در این ارتباط گفت : ۷ نفر از کوهنوردان حرفه ای در ارتفاعات دنا ( کل خرمن قسمت های دمای شرقی پازن پیر) گرفتار شدند و هم اینک پیگیر وضعیت آنها هستیم.

عبدالحمید پناهی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: بعدازظهر امروز (جمعه)با دریافت خبر گرفتار شدن هفت نفر از کوهنوردان حرفه ای بلافاصله هماهنگی های لازم برای نجات جان آن ها انجام شد و مشخص شد که این کوهنوردان به رغم توصیه های هواشناسی و با بی اطلاعی از وضعیت نامساعد جوی، صعود کرده اند.

وی افزود: با توجه به برف و کولاک، حدود ۲ ساعت پیش یک تیم پنج نفره امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان از مسیر گردنه بیژن برای نجات آن ها شتافتند و در پی آن ها گروه پشتیبانی پنج نفره دیگری از امدادگران اعزام شدند.

فرماندار دنا تصریح کرد: برف و کولاک شدید، برودت هوا مانع از پیش روی هر دو گروه امدادگران شد و مجبور شده اند از مسیر دیگری ( گردنه نول) برای نجات این هفت نفر کوهنورد عازم شوند.

پناهی ابراز داشت: گروه پنج نفره امداد و نجات کوهستان به همراه تجهیزات لازم از هلال احمر استان اعزام شده اند و گروه پنج نفره پشتیبان نیز برای کمک رسانی به ارتفاعات کل خرمن قسمت های دنای شرقی پازن پیر رفته اند.

وی ادامه داد؛ هم اینک بر اساس آخرین ارتباطی که با گروه هفت نفره گرفتاردر ارتفاعات دنا برقرار شده بود، در محلی کمپ زده اند.

پویش آبادانی #هرهفته_الف_ب_ایران به کهگیلویه و بویراحمد رسید.
دنبال کنید

وی با گلایه از کوهنوردانی که بدون اطلاع از وضعیت آب و هوا اقدام به کوهنوردی می کنند خواست قبل از صعود به ارتفاعات دنا وضعیت هوا را از هواشناسی جویا شوند و پس از آن اقدام به صعود کنند.

فرماندار دنا با تاکید بر اینکه کوهنوردانباید قبل از حرکت اداره ورزش و جوانان  این شهرستان را در جریان بگذارند اظهارداشت:شواهد حاکی از آن است این تیم حرفه ای کوهنوردی بدون هیچ گونه هماهنگی با ورزش و جوانان دنا اقدام به کوهنوردی کرده بودند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi