سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اشتراکات عمیق ایران و عراق بستر مناسبی برای گسترش تعاملات دو کشور است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی عمیق موجود بین ایران و عراق بستر مناسبی برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در مسیر گسترش تعاملات دو کشور است. به گزارش کرونا، دکتر محمد دهقان امروز در دیدار «عبدالستار محمد» وزیر دادگستری عراق گفت: یکی از زیباترین جلوه‌های برادری و دوستی دو ملت سفر خیل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۵۱

کرونا :

اشتراکات عمیق ایران و عراق بستر مناسبی برای گسترش تعاملات دو کشور است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی عمیق موجود بین ایران و عراق بستر مناسبی برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در مسیر گسترش تعاملات دو کشور است.

به گزارش کرونا، دکتر محمد دهقان امروز در دیدار «عبدالستار محمد» وزیر دادگستری عراق گفت: یکی از زیباترین جلوه‌های برادری و دوستی دو ملت سفر خیل عظیم عاشقان و زائران ایرانی و عراقی به کشورهای یکدیگر برای زیارت اماکن مقدسه امامان شیعه در دو کشور است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ایران موفقیت و پیروزی عراق را پیروزی خود تلقی می‌کند، گفت: آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و عراقی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و در راس آنها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سند ارزشمندی از پیوندهای عمیق ایران و عراق با یکدیگر است.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در این دیدار پیشنهاد تاسیس دیوان حقوقی داوری منطقه ای را مطرح کرد.

«سالار عبدالستار محمد» وزیر دادگستری عراق نیز در این دیدار با تجلیل از روابط ریشه‌دار و عمیق دو ملت ایران و عراق با وجود فراز و فرودهای پیش آمده از جمله در دوران حکومت صدام گفت: در نشست اخیر هیات وزیران عراق، نخست وزیر دستور داد موضوع حذف ویزا برای ایران اجرایی شود تا سفر ایرانیان به عراق بیش از گذشته تسهیل شود.

وزیر دادگستری عراق گفت: حجم بالای روابط و تبادلات ایران و عراق اقتضا می‌کند که سطح روابط حقوقی و قضائی دو کشور در راستای تسهیل و گسترش تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

عبدالستار محمد همچنین با استقبال از پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان برای تاسیس دیوان حقوقی داوری با مشارکت کشورهای منطقه گفت: متاسفانه بسیاری از دادگاه‌های غربی علاوه بر دریافت هزینه‌های سنگین برای رسیدگی به دعاوی حقوقی کشورهای ما علیه طرف‌های غربی، درموارد بسیاری نیز جانبدارانه عمل می‌کنند. لذا عراق اولین کشوری خواهد بود که در عمل از اجرای این پیشنهاد حمایت می کند.

منبع: ایرنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi