سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیت الله رئیسی: معیشت مردم دغدغه روزانه من است/ از بانک مرکزی هیچ استقراضی نداشتیم

رئیس جمهور گفت: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و در جلسات شخصا حضور می‌یابم و پیگیری می‌کنم. به گزارش کرونا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کشورمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65125
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۵۰

کرونا :

آیت الله رئیسی: معیشت مردم دغدغه روزانه من است/ از بانک مرکزی هیچ استقراضی نداشتیم

رئیس جمهور گفت: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و در جلسات شخصا حضور می‌یابم و پیگیری می‌کنم.

به گزارش کرونا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: درباره مسئله‌ی کرونا در ابتدای دولت گفتیم که اولویت ما مساله واکسیناسیون عمومی است و امروز با گذشت مدت کوتاهی، در دوز اول بیش از ۷۰ درصد و از قبل از فرارسیدن فصل سرما دوز دوم هم به همین میزان تزریق شده باشد تا از جان مردم‌مان صیانت شود.

وی افزود: تأکید داریم که درباره کرونا از حالت انعفال خارج شده و به وضعیت فعال برویم و آمادگی لازم در امر واکسیناسیون و آمادگی بخش‌های اجرایی این را می‌بینیم و همه بخش‌ها پای‌کار آمده‌اند و نباید در موج احتمالی به‌صورت منفعل عمل کنیم و بلکه باید فعالانه پیشبینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: مردم عزیزمان علیرغم اینکه حتی دو دوز واکسن را زده‌اند باز هم دستورالعمل‌ها را مراعات کند و علیرغم اینکه برخی کسب و کارها فعال شده، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایش شده رعایت اصول بهداشتی برای همگان ضرورت دارد تا شاهد وضعیت بدی نباشیم. دعوت می‌کنیم کسانی که واکسن نزده‌اند، واکسن را بزنند و به همگان اعلام کردیم تا در این زمینه به صورت اقناعی وارد عمل بشوند.

رئیسی بیان کرد: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و در جلسات شخصا حضور می‌یابم و پیگیری می‌کنم. ما به دنبال این هستیم تا تورم کنترل شود و فشاری که روی مردم است را خبر داریم و خصوصا اقشار کم‌درآمد تحت فشار هستند و من همیشه احساس می‌کنم که در کنار این عزیزان و سفره‌شان هستم و در تلاش هستیم که این وضعیت تغییر کند. این شرایط مربوط به شرایطی است که قبلا گرفته شده و امروز در سفره مردم پدیدار می‌شود و تصمیمات امروز ما هم در آتی در سفره مردم جلوه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید کسری بودجه را جبران کنیم و استقراض از بانک مرکزی تورم‌زاست، خاطر نشان کرد: دولت در شهریورماه شروع شد و در این‌ماه، تلاش شد که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را داشته باشیم و این کار انجام شد و برخی می‌گویند که چطور؟ ولی به لطف خدا صورت گرفت و در مهرماه هم خواهد شد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: اقدام بعدی ما درباره مسئله بودجه سال ۱۴۰۱ است و بودجه را باید بدون کسری و به‌صورت واقعی ببندیم و تاکیداتی که رهبری معظم انقلاب دو-سه سال دراره اصلاح ساختار بودجه فرمودند، باید انجام بگیرد و در بودجه ۱۴۰۱ وقت مناسب برخی اصلاح‌های جدی بودجه است. افزایش‌ها باید سراغ کسانی برود که درآمد کمتری دارند و پلکانی باشد و هزینه دستگاه‌ها قابل کنترل و پایش باشند.

رئیسی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود؟، تصریح کرد: تا الان بررسی‌های لازم را داشته‌ایم و با متخصصان امر و اقتصاددانان خارج از دولت هم مشورت می‌کنیم و پولی که تاکنون به جای اینکه به سفره مردم برود، به دست چند دلال رفته و باید این مسئله را اصلاح کنیم، به نحوی که این پول به جیب و سفره مردم برود. ما این کار را با غافل‌گیری دنبال خواهیم نکرد و مردم را در جریان امر خواهیم گذاشت تا به بازار شوک وارد نشود.

منبع: تسنیم

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi