شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۵صندوق خرد محلی در روستاهای گچساران ایجاد شد

گچساران – کرونا نیوز – مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت گفت: ۲۵ صندوق خرد محلی ویژه اهالی روستایی این شهرستان با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک ایجاد شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65045
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

۲۵صندوق خرد محلی در روستاهای گچساران ایجاد شد

ارسلان عرب پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: تاکنون ۱۴ فقره از صندوق های خرد محلی ایجاد شده و به اعضای این صندوقها  ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال با کارمزد چهار درصد و دوره پرداخت سه تا پنج سال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از صندوق های خرد محلی ایجاد شده ۱۵ تا ۵۰ نفر عضو دارند تاکید کرد: این صندوق ها براساس ظرفیت های هر منطقه در بخش های صنایع دستی،گردشگری،کشاورزی و سایر فعالیت های اقتصادی تشکیل شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گچساران ابراز داشت: مراحل تشکیل پرونده ۱۴ صندوق خرد محلی دیگر مناطق روستایی این شهرستان در دست اقدام است. 

عرب پور بیان کرد:صندوق های خرد محلی برای رونق تولید،اشتغال و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و براساس تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، بسیج و بنیادمسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

صندوق کارآفرینی امید پس از انجام مطالعات در زمینه نظام تامین مالی کسب وکارها غیررسمی در سطح بین المللی و داخلی، مدل بومی صندوق‌های خرد محلی را در سال ۱۳۹۳ اجرایی کرد.

صندوق‌های خرد محلی در واقع فرایندی نظام مند هستند که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi