سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد

یاسوج- کرونا نیوز – مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۹ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ در حوزه گاز رسانی این استان مصوب شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65042
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد

به گزارش کرونا نیوز ، رحمن خادم روز شنبه در نشست با خبرنگاران در یاسوج با اشاره به اینکه هم اینک ۲۹ پروژه گازرسانی در استان در دست اقدام است اظهار داشت : از مجموع ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب امسال، ۸۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که تا شهریور ماه ۷۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت ملی گاز از محل بند (ق) ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه گازرسانی زیلایی مصوب کرده است که مهلت آن تا سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

خادم ابراز داشت: در سال ۹۵ بیش از ۳۹ میلیارد تومان، سال ۹۶ بیش از ۵۴ میلیارد تومان، سال ۹۷ حدود ۷۷ میلیارد تومان، سال ۹۸ حدود ۱۱۷ میلیارد تومان، سال ۹۹ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای استان در زمینه گازرسانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۳۹ روستا در این استان به شبکه گاز متصل شده  اظهار داشت: در مجموع ۱۰۰ درصد شهرها و ۷۵ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک هزار و ۱۱۵ روستای دیگر این استان قابلیت گازرسانی دارند که ۵۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی گفت: عملیات گاز رسانی به ۵۱۷ روستا تا سال ۹۵ انجام شده بود و تعداد روستاهای گازدارشده از سال ۹۵ تاکنون ۳۶۲ روستا است.

خادم تصریح کرد: تا دهه فجر آمار روستاهای برخوردار از گاز  در استان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سه پروژه قلعه رئیسی و دیشموک، ممبی به سرآسیاب و زیلایی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان است.

رفع مشکل کمبود آرد مجتمع نان زاگرس دهدشت
دنبال کنید

وی ادامه داد: در خصوص پروژه گازرسانی قلعه رئیسی به دیشموک حدود ۱۲۰ روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

خادم تصریح کرد: پروژه ممبی به سرآسیاب به طول ۵۴ کیلومتر خط تغذیه و ۱۸۰ کیلومتر شبکه توزیع نیز ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ خانوار در زیلایی سکونت دارند که ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به این منطقه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته و این طرح برای چهارمین بار به مناقصه می‌رود.

وی تاکید کرد: در یک شرایط سخت و پیچیده اقتصادی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از اداراتی است که کار گازرسانی و فعالیت‌های خود را بدون تعطیلی ادامه داده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شرکت در استان و در کشور جزو ادارات برتر بوده و در جشنواره شهید رجایی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرف چند سال اخیر جزو دستگاه‌های برتر معرفی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه ارتقای سلامت اداری و شفافیت این اداره کل سال گذشته رتبه نخست کشور را کسب کرد.

خادم تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا کار گازرسانی در دورترین و محروم‌ترین مناطق و روستاهای استان انجام شود و کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استان سبز معرفی و تمامی روستاهای آن از نعمت گاز برخوردار شوند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند نبوده‌اند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi