جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه یاسوج: زنان از فضای های تجمعی اختصاصی محرومند

یاسوج- کرونا نیوز – نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بانوان این استان با کمبود فضای آموزشی مناسب، پارک و مکان‌های تخصصی مثل فاطمیه و زینبیه روبروست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64483
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۴

کرونا :

امام جمعه یاسوج: زنان از فضای های تجمعی اختصاصی محرومند

به گزارش کرونا نیوز ، آیت الله سید نصیر حسینی نشامگاه پنجشنبه در دیدار معاون امور بانوان رئیس‌جمهوری در آستانه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد،به مشکلات زنان و بانوان این استان به خصوص در مناطق محروم اشاره کرد.

آیت الله حسینی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره ای، با اعتقادات ناب و دارای فرهنگ بومی و محلی است که در دوران قبل از انقلاب مورد ظلم بی‌حد و حصر طاغوت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: کل ایران دچار عقب‌ماندگی بود اما  این استان به دلیل این که زیر بار حکومت طاغوت نمی‌رفتند دچار ظلم مضاعف شد و در نتیجه فشارهای زیادی به این مردم وارد شد و بعد از اینکه امام قیام کردند حمایت گسترده از سوی مردم این استان شد و در دوره جنگ بیشترین مشارکت را داشتند و امروز هم پای انقلاب ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

وی گفت: فرهنگ غلطی در گذشته بود که فشارهای زیادی به زنان وارد کرد اما به برکت انقلاب تغییر و تحول عظیمی اتفاق افتاد ظلمی که بر زنان می‌شد اکنون وجود ندارد و کمتر شده است.

امام جمعه یاسوج افزود: شرایط ویژه‌ای بعد از انقلاب به وجود آمده و در همه عرصه‌ها کارهای بزرگی انجام و خدمات بی‌بدیلی ارائه شده اما در مسائل فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بعضا کم کاری دیده می‌شود.

آیت الله حسینی گفت: بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب در شهر یاسوج مکان‌های تخصصی مثل فاطمیه و زینبیه وجود ندارد و  باید پنج تا ۶ مرکز برای تجمع زنان وجود داشته باشد که اصلاً یک مورد هم نیست.

دستور خلع 2 پیمانکار و تذکر دوباره انتخاباتی در شورای اداری گچساران
دنبال کنید

وی گفت: وقتی به محل تجمع بانوان بی‌توجهی می‌شود معلوم است در مسائل دیگر رسیدگی کمتری می‌شود و پیامد آن چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به این استان و زنان و دختران محروم داشته باشد  و در حاشیه‌های شهرها آسیب‌های اجتماعی فراوان است و زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب هستند.

امام جمعه یاسوج گفت: مشکل بزرگ در دیشموک که دیگر برای همه کشور روشن شده و باید دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی به آن‌ها توجه داشته باشد و محرومیت های زنان و دختران استان ما را ببینند.

وی گفت: هر چند خدمات نظام جمهوری اسلامی تحسین برانگیز است اما باید در این زمینه کار بیشتری شود.

معاون رئیس جمهوری شامگاه روز پنجشنبه وارد یاسوج شد و پس از حضور در نشست بانوان نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقبه در این استان دیدار کرد.

امروز( جمعه) استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان رئیس جمهوری و جمعی از وزیران دولت سیزدهم است .

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi