پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در اربعین  

یاسوج – کرونا نیوز – همزمان با سراسر کشور مردم مؤمن و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد در بیستمین روز ماه صفر (اربعین حسینی) سوگوار هستند و شور عزاداری ها در این استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به اوج خود رسیده است. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64338
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در اربعین  

به گزارش کرونا نیوز، قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز (دوشنبه )با رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در قالب دسته‌ های سینه زنی و زنجیر زنی در نقاط مشخص شده در غم چهلمین روز شهادت جانسوز امام سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت سوگواری می کنند.  

امروز شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) است. 

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت (ع) با نصب پارچه نوشته‌ های سیاه رنگ عزا بر سر درب منازل، مغازه‌ ها و مکان ‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان می دهند. 

سخنرانان و مداحان در این آیین ‌های سوگواری به تبیین بخشی از زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و ویژگی ‌های سومین امام شیعیان و اهداف نهضت عاشورا می ‌پردازند. 

مردم مؤمن و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور زیارت اربعین را در منازل خود قرائت کردند. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi