جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس بنیاد مسکن کشور : پیگیر افزایش تسهیلات مسکن در سی سخت هستیم

یاسوج – کرونا نیوز-  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه پیگیر افزایش تسهیلات و اعتبارات برای بازسازی شهر سی سخت است، تاکید کرد: در صورت تخصیص وام و کمک بلاعوض، تمامی مردم سی سخت ،حتی آنهایی که ساخت منازلشان تمام شده، از آن بهره مند خواهند شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63914
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

رئیس بنیاد مسکن کشور : پیگیر افزایش تسهیلات مسکن در سی سخت هستیم

 به گزارش کرونا نیوز، اکبر نیکزاد روز یکشنبه به همراه مهدی جودی معاون بنیاد مسکن، کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحمید پناهی فرماندار دنا و اسماعیل باقری رئیس بنیاد مسکن استان از روند ساخت وسازها در شهر سی سخت بازدید کرد و با مردم سی سخت دیدار و گفت و گو کرد.
وی سپس در نشست ستاد بازسازی شهر زلزله زده سی سخت  حضور یافت و در ادامه مشکلات شهر سی سخت از نگاه مسئولان استانی و شهرستانی بررسی شد.
در این نشست رئیس شورای شهر سی سخت ناکافی بودن تسهیلات حتی برای واحد های ۸۰ متری مدنظر بنیاد مسکن، آزاد سازی قطره چکانی تسهیلات، عدم پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و امهال نشدن تسهیلات بخشهای زیان دیده همچنین بر زمین ماندن مطالبات شهرداری از بنیاد مسکن را مهمترین مشکلات شهر سی سی سخت بر شمرد.
تقی زاده  بلاتکلیفی خانه های تخریبی مشمول کمیسیون ماده پنج و محروم ماندن خانه های تخریب شده خارج از محدوده شهر را نیز از دیگر مشکلات سی سخت عنوان کرد.
همچنین امام جمعه شهر سی سخت در این نشست با اشاره به مشکلات اعتباری برای بازسازی گفت: مردم انتظار دارند برای تکمیل کار حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به تسهیلات اضافه شود و به تسهیلات معیشتی هم تنفس داده شود.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد ادامه داد : حق هر ایرانی یک مسکن است و مستاجرین هم در زمین لرزه دچار مشکل شده اند که انتظار این است تدبیرات لازم  جهت تهیه زمین و تسهیلات لازم به آنها فراهم شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز  ضمن تاکید بر عزم دولت برای بازسازی سی سخت گفت : وضعیت ساخت خانه های زلزله زدگان باید مثل مهره های تسبیح در دستمان باشد و اگر لازم باشد  پنج روز در این شهر می مانم و تمامی خانه ها  و مشکلاتشان را بررسی می کنم.
اکبر نیکزاد افزود: قرار بود سیمان رایگان توزیع و وام های بلاعوضی پرداخت شود که همه در حال پیگیری است و تعدادی هم پرداخت شده است.
نیکزاد گفت : تسهیلاتی که پرداخت می شود باید در همان مسیری که تعریف شده و نه در  جای دیگری هزینه شود.
وی ادامه داد: وظیفه ما این است که حرف مردم را بشنویم و امروز هم مردم به استقبال ما امدند و مطالبه هایی داشتند که وظیفه ما برآورده کردن مطالبات قانونی و بحق آن ها است.
نیکزاد در خصوص کیفیت ساخت و سازها و مشکلاتی که از سوی مردم عنوان شد نیز گفت: تیم قوی سازه و معماری برای پروژه های مهم بنیاد مسکن کشور در تهران مستقر است که چند نفر از اساتید دانشگاه یاسوج در آن حضور دارد و باید از این ظرفیت برای ساخت شهر سی سخت  به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: پیگیر افزایش تسهیلات و بلاعوض برای همه مردم هستیم.
نیکزاد تاکید کرد : باید آمار  واحدهای در حال ساخت، دقیق باشد و اگر لازم باشد هفته ها در (سی سخت) می مانم و پیگیری می کنم تا این آمار با دقت اماده شود.
وی گفت : شهر سی سخت می تواند پایلوت گردشگری باشد و باید در بازسازی، تدابیر لازم در این جهت صورت گیرد.
رئیس بنیاد مسکن کشور در پایان اظهار داشت : این سفر آخر من نیست و دوباره هم به سی سخت خواهم آمد و پیگیر مشکلات مردم هستم.

مراسم معارفه رئیس جدید حراست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ( + تصاویر )
دنبال کنید

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.
در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.
۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.
از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.
میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.
۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.
شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا  به مرکزیت سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi