شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برداشت سیب در کهگیلویه و بویراحمد از ۱۲۰ هزار تن فراتر می رود

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش سطح باغ های استان در سال‌های اخیر  گفت: امسال تولید سیب از ۱۲۰ هزار تن فراتر خواهد رفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63733
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

برداشت سیب در کهگیلویه و بویراحمد از ۱۲۰ هزار تن فراتر می رود

الیاس تاج الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: پیش بینی افزایش برداشت سیب و محصولات دیگر، ضرورت تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان را بیشتر کرده است.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی از اکنون آماده خرید سیب برای تنظیم بازار به ویژه در شب عید و ایام پایانی سال است اما برای انجام این هدف به تسهیلات بانک‌ها و صندوق حمایت نیاز است.

وی اظهار داشت: معاونت باغبانی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی از اکنون برای خرید محصولات کشاورزان در تلاش هستند و اقدامات قابل توجهی در این سال‌ها در این حوزه انجام شده است.

تاج الدینی عنوان کرد: کشاورزان در سال اخیر با چالش های گوناگونی از جمله خشکسالی مواجه بودند و جهاد کشاورزی امسال جدی تر از همیشه در کنار کشاورزان خواهد بود تا مشکل فروش محصولات نداشته باشند.

وی بیان کرد: کمبود و گرانی سبد از چالش های جدی چرخه بازاررسانی و فروش محصولات باغی از جمله سیب است که به همت تعاون روستایی ،تمهیداتی در حال انجام است.

تاج الدینی از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خواست تا با رعایت اولویت‌ها، تسهیلات لازم را در اختیار تعاونی‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی برای خرید محصولات باغی قرار دهد.

 سالانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

سطح باغستان های استان که در سال ۱۳۹۲،به میزان ۳۲ هزار و ۴۷۶ هکتار بوده هم اکنون به بیش از ۴۰ هزار هکتار رسیده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi