جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۶۰ هزار دز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد آماده تزریق است

یاسوج- کرونا نیوز-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دز واکسن کرونا در استان آماده تزریق است که این تعداد تا آخر هفته به ۹۰ هزار دز می رسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63486
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

۶۰ هزار دز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد آماده تزریق است

 محمدمهدی بانشی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: واکسن به اندازه کافی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در شهرها افراد بالای ۵۰سال و در روستاها افراد بالای ۴۰ سال در حال واکسیناسیون هستند.

وی افزود: از ابتدای هفته گذشته تا کنون  واکسیناسیون گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار در دستور کار قرار گرفته و به سرعت ادامه دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون استقبال مردم برای تزریق واکسن مناسب بوده اما انتظار می‌رود استقبال بیشتر شود، بیان کرد: کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کردند حتما برای دُز دوم مراجعه کنند.

بانشی عنوان کرد:تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۲۸ دز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است که از این تعداد ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ دز آن تزریق شده است.

وی ابراز داشت:از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۸۰ هزار دز برای نوبت اول و ۶۵ هزار دز برای نوبت دوم افراد تزریق شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روز گذشته محموله ۴۵هزار دوزی واکسن کرونا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد که شب گذشته در شهرستان های مختلف استان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۵۰ سال  کهگیلویه و بویراحمد، ۹۵ هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت و همچنین ۳۸.۷ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال نیز هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

بانشی افزود: برخلاف پیک‌های قبلی که شاهد مرگ افراد سالمند بودیم با اجرای واکسیناسیون در پیک پنجم مرگ و میر در سنین پایین‌تر بوده است.

ورود دادستانی به وضعیت نامناسب مرال‌های ایرانی در جنگل قرق گرگان/ مهلت ۵ روزه به محیط‌زیست و منابع‌طبیعی
دنبال کنید

وی ابراز داشت:سالمندان به موقع واکسن دریافت کردند به همین دلیل مرگ‌ کرونایی در سالمندان کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: اگر سالمندان واکسن دریافت نمی‌کردند مرگ‌ و میرها در این پیکسه برابر آمار کنونی بود.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi