شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۶۰ میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت های شهر سی سخت اختصاص یافت

یاسوج – کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت زیرساخت های شهر زلزله زده سی سخت خبر داد و اظهار داشت: از روند ساخت و سازها راضی هستیم اما برای رسیدن به وضع مطلوب به تلاش بیشتر نیاز داریم‌.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63142
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۲

کرونا :

۷۶۰ میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت های شهر سی سخت اختصاص یافت

حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد بازسازی شهرستان دنا  با بیان اینکه در حوزه بانک ها مشکلی نداریم‌، افزود: اگر از میزان متراژ مشخص شده فردی بخواهد بیشتر بسازد پس باید مبلغی آورده داشته باشد.

کلانتری با بیان اینکه میانگین حدود دو سوم بلاعوض پرداخت شده است، تاکید کرد: نگاه بنیاد مسکن نگاه مساعدت باشد.

وی، ابراز کرد: ۹۵۰ واحد داشتیم که هنوز برخی ها انعقاد قرارداد نداشته اند این موضوع باید مشخص شوند و این ماجرا تعیین تکلیف شود، مسئولان در برخی موارد سخت نگیرند تا مشکلات سریع تر حل شود.

کلانتری، گفت: نظام خوب کار کرده و کمک های خوبی به شهر سی سخت انجام شده است طوری که در رابطه با سی سخت تا کنون ۷۶۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان مبلغ خوبی برای رونق شهر سی سخت است، اظهار داشت: اینها خدمات نظام است نباید این خدمات نادیده گرفته شود، رسانه ها هر دو بخش را ببینند هم مشکلات مردم را و هم خدمات نظام را رسانه ای کنند.

وی با بیان اینکه درخواستی جهت کمک بیشتر به شهر سی سخت به رئیس جمهور روحانی تحویل داده شد، بیان کرد: رئیس جمهور جدید نیز دنبال پیگیری مشکلات این مردم هستند، تا آخرین ساعاتی که اینجا حضور دارم دنبال  رفع مشکلات هستیم‌.

کلانتری، گفت: مردم نیز باید خودشان پای کار باشند، در بحث زلزله سی سخت همه بخش ها و همه ادارات پای کار بودند و هستند.

۲۰۰ واحد مسکونی زلزله زده در شهرستان دنا آماده بهره برداری است

غلام محمد زارعی برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد
دنبال کنید

مدیرکل بنیاد مسکن  کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: از مجموع یک هزارو ۷۰۰واحد مسکونی مسکونی آسیب دیده از زلزله  این شهرستان هم اینک ۲۰۰ واحد آماده بهره برداری و یک هزارو ۴۰۰واحد هم به مرحله اجرای سقف رسیده است.
 حسین جنتی اظهار داشت:با هدف تسریع در روند ساخت سازها و تکمیل منازل در دست ساخت مردم یک هزار و ۳۰۰ تن سیمان از کارخانه سیمان مارگون تامین و به این شهرستان حمل شده است.

۲۶مدرسه در حال بازسازی در سی سخت 

 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۲۶ مدرسه  درحال بازسازی  در شهرستان زلزله زده دنا تا نیمه اول شهریور به بهره برداری می رسد.

هادی زارع پور افزود: با توجه به احتمال حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید تلاش می شود مشکل فضای فیزیکی دانش آموزان در این شهرستان حل شود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.  

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi