جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دولت سیزدهم یک بار برای همیشه مسأله برجام را حل و فصل کند/ تعامل دولت روحانی با کشورهای منطقه مطلوب نبود

کارشناس سیاست خارجی و روابط بین‌الملل گفت: دولت آقای رئیسی نباید وقت کشی کند بلکه باید با تعیین زمان برای لغو تحریم‌ها وراستی آزمایی یک بار برای همیشه مسأله برجام را حل و فصل کند که اقتصاد ایران معطل برجام نماند. حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی و منطقه در گفت‌وگو با کرونا در خصوص سیاست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62771
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

کرونا :

دولت سیزدهم یک بار برای همیشه مسأله برجام را حل و فصل کند/ تعامل دولت روحانی با کشورهای منطقه مطلوب نبود

کارشناس سیاست خارجی و روابط بین‌الملل گفت: دولت آقای رئیسی نباید وقت کشی کند بلکه باید با تعیین زمان برای لغو تحریم‌ها وراستی آزمایی یک بار برای همیشه مسأله برجام را حل و فصل کند که اقتصاد ایران معطل برجام نماند.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی و منطقه در گفت‌وگو با کرونا در خصوص سیاست خارجی دولت آقای رئیسی و الزاماتی که در این موضوع باید مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد گفت: بی‌تردید در وهله اول آنچه باید مورد نظر دولت آقای رئیسی در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل باشد تلاش و تأکید فراوان مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان است، بخصوص کشورهای منطقه و همسایگان که برای مباحث امنیتی و تجارت خارجی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: تاکید بر تداوم الگوی ایرانی – اسلامی در دولت آینده نیز یک ضرورت برای تعامل با کشورهای اسلامی به شمار می‌رود چرا که آرمان ها و اهداف ناب انقلاب اسلامی باید به گوش ملت های مسلمان، محروم و  ضعیف منطقه و جهان برسد.

 حسن هانی زاده با بیان اینکه دولت آقای رئیسی باید راهی متفاوت از آنچه را دولت قبلی در تعامل با کشورهای همسایه پیمود، طی کند گفت: متأسفانه تعامل دولت آقای روحانی در هشت سال گذشته با کشورهای اسلامی و همسایگان ما در منطقه مطلوب نبود. برجام و وابستگی به افزایش ارتباط و تعامل با دنیای غرب عامل این موضوع بود. امیدواریم دولت آقای رئیسی نگاه متفاوتی نسبت به ارتباط با کشورهای همسایه ومنطقه داشته باشد تا با تعاملات کارساز و ایجاد یک فضای تعاملی مطلوب بتوانیم به لحاظ اقتصادی و شکستن تحریم ها سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

برگزاری کارگاه هم اندیشی مدیران تولید و صنعت استان و مراسم اختتامیه جشنواره ۶ گانه حلقه های صالحین بسیج کارگری
دنبال کنید

 کارشناس مسائل منطقه و بین الملل در این باره خاطر نشان کرد: از منطقه که بگذریم دولت آقای رئیسی ضمن تعامل با دنیا حتی با کشورهای غربی وضعیت تعاملی را باید به گونه‌ای بچیند که در چارچوب برجام دنیای  غرب خود را موظف به عمل در تعهدات خود کند. در عین حال تعمیق و گسترش روابط با منطقه، داشتن روابط با همه کشورهای دنیا، کشورهایی که هدف آنها براندازی جمهوری اسلامی و عناد با ملت ایران نیست یک راهبرد مطلوب برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

وی در خصوص مساله برجام و ادامه این موضوع در دولت آقای رئیسی نیز گفت: به نظر می آید همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند دولت آقای رئیسی نباید وقت کشی کند بلکه باید با دادن ضرب العجلی به کشورهای اروپایی و آمریکایی و تعیین زمان برای لغو تحریم ها وراستی آزمایی یک بار برای همیشه مسأله برجام را حل و فصل کند که اقتصاد ایران معطل برجام نماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبیعتا در سررسید مهلت داده شده اگر دولت سیزدهم با بی‌عملی آمریکا و اروپا مواجه شد و تحریم‌ها لغو نگردید، طبیعتاً ایران باید اقدامات دیگری در حوزه برجام انجام ‌دهد. از این به بعد دولت آقای رئیسی برای احقاق حق مردم ایران لازم است تعامل خود را با آژانس و جامعه جهانی کاهش دهد تا زمانی که خواسته جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

انتهای پیام/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi