چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهبرد هسته‌ای تدوین شود/ اجازه ادامه اعمال سلیقه‌ها را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم تدوین راهبرد هسته‌ای کشور، از اعمال سلیقه‌های شخصی و حزبی در فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد. کرونا: فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اقدامات دولت مردمی برای ارتقای صنعت هسته‌ای اظهار داشت: نظام ما باید راهبرد خود را در توسعه فعالیت‌های هسته‌ای روشن کند و تا دولت‌ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62667
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

کرونا :

راهبرد هسته‌ای تدوین شود/ اجازه ادامه اعمال سلیقه‌ها را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم تدوین راهبرد هسته‌ای کشور، از اعمال سلیقه‌های شخصی و حزبی در فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

کرونا: فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اقدامات دولت مردمی برای ارتقای صنعت هسته‌ای اظهار داشت: نظام ما باید راهبرد خود را در توسعه فعالیت‌های هسته‌ای روشن کند و تا دولت‌ها تصرفی در این موضوع نکنند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال تولید برق به روش هسته‌ای و همچنین کاربرد پرتوها در زندگی مردم هستیم، باید این راهبرد را تعیین کنیم تا دولت بر مبنای این راهبرد عمل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه در چند سال اخیر سلیقه‌های شخصی و حزبی بر مسائل راهبردی تأثیرگذار بوده و مقابل این بحث ایستاده و جهت آن را عوض کرده است.

عباسی گفت: دولت فعلی در شروع کار باید بدهی واحد یکم نیروگاه بوشهر را پرداخت کند. پشتیبانی فنی را اولویت داده و بودجه لازم برای خرید قطعات یدکی و تأمین سوخت این نیروگاه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دو واحد نیروگاهی در بوشهر در دست ساخت است، گفت: باید بودجه این دو واحد تقویت شود و با شرکت روسی مذاکره‌ای انجام شود تا زمان‌بندی‌ها برای تحویل این نیروگاه‌ها کوتاه‌تر شود تا در آینده‌ای نزدیک به دو هزار مگاوات برق هسته‌ای دست پیدا کنیم و برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی نظام اعلام شود.

عباسی در خصوص کاربرد پرتوها در زندگی مردم، تأکید کرد: باید در راستای تحقیقات و تولید مواد در این زمینه اقدامات جدی انجام داد و این موضوع را از حالت لوکس خارج کرد.

ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران به تعویق افتاد
دنبال کنید

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه گداخت باید عقب‌افتادگی‌های گذشته با به میدان آوردن توانمندی‌های ایران در زمینه رآکتور و غنی‌سازی و لیزر جبران شود تا در کوتاه‌مدت در این زمینه در تراز فعالیت‌های روز دنیا قرار بگیریم و حداکثر تا سال ۱۴۱۰ در این زمینه به جایگاهی برسیم که با کشورهای دیگر در زمینه گداخت رقابت کرده و در پروژه‌های جهانی مشارکت کنیم.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi